سخنی با شورای اطلاع رسانی دولت

کد خبر: 1005-11011 گروه: یادداشت
1401/10/11 20:42
سخنی با شورای اطلاع رسانی دولت

روز گذشته خبر انتصاب سه نفر از اساتید و صاحب‌نظران رسانه  به عضویت در شورای اطلاع رسانی دولت منتشر شد که انتشار این خبر موجب واکنش قابل تامل شبکه سعودی اینترنشنال را بدنبال داشت .

اینکه این شبکه نسبت به این خبر واکنش منفی داشت ، نشان می‌دهد این یک اقدام بسیار مناسب دولت در این زمان بود ، اما جای تاسف اینکه چرا دولت پس از یکسال متوجه شده است در جنگ رسانه ای تمام عیار دنیا با افکار عمومی کشور ما ، حالا بفکر ترمیم این شورا افتاده است .

وقتی حوادث روزها و ماه‌های گذشته کشور را مرور می‌کنیم می‌بینیم یکی از نقاطی که ما در جنگ رسانه ای دچار آسیب شدیم ضعف تیم اطلاع رسانی دولت ، وزارتخانه ها ، سازمانها و حتی استانداری ها در کشور است که عمدتا از اهالی فن ، در امر رسانه استفاده نشده و یا بدلیل وجود قوانین دست و پاگیر قدیمی و متناسب نبودن با خبررسانی  روز دنیا در برخی سازمان ها ، در موضوع اطلاع رسانی فوری ، ناشی شده است .

همین چند روز پیش بود که خبر ۲۰۳۰ شبکه دو سیما با انتشار فیلمی از کشته شدن کودک ایذه ای بدست تعدادی خودفروخته خبر داد در صورتی که بیش از یک ماه بود شبکه های معاند با پمپاژ خبرهای گمراه کنند و حمله به نیروی انتظامی وانمود می‌کردند کیان پیرفلک بدست نیروهای انتظامی و یا لباس شخصی  کشته شده است .

بعنوان یک روزنامه نگار ترمیم تیم اطلاع رسانی دولت را که هر چند دیر صورت گرفت به فال نیک میگیرم و معتقدم اگر در حوادث و اتفاقات ملی ، منطقه ای و یا استانی اعضایی که عضو تیم اطلاع رسانی دستگاههای مسئول هستند از کسانی تشکلیل شده باشند که مجرب ، اهل فن و مستقل بوده و مهمتر اینکه قوانین و بروکراسی های دست و پاگیر اداری در رابطه با انتشار خبر ، فورا حذف و اصلاح شوند ، کمتر فرصتی برای معاندین فراهم خواهد بود تا افکار عمومی کشور را گمراه و مردم را نسبت به حافظان امنیت بدبین نمایند .

امیدوارم شورای اطلاع رسانی دولت با بهره گیری از نظرات و  تجارب صاحب نظران با ارسال دستورالعملی به زیر مجموعه دولت دستور دهند با قید فوریت هر سازمان و دستگاهی تیم اطلاع رسانی خود را با استفاده از اهالی فن و صاحب نظر در رسانه ، تشکیل و  ترمیم نمایند .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو