در گفتگوی اختصاصی روزنامه دیده بان با مدیرعامل شرکت گاز استان:

کد خبر: 1045-11030 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1401/10/30 18:00
در گفتگوی اختصاصی روزنامه دیده بان با مدیرعامل شرکت گاز استان:

خرید نیابتی تعداد ۷۳۰  دستگاه هیتر برقی برای استان گلستان ، مانع قطع گاز آن استان شد

 

 

مدیرعامل شرکت گاز استان در گفتگو با خبرنگار دیده بان گفت : مسئله ناترازی گاز در مصرف و تولید ، یک موضوع استانی نبود و اگر با درایت و هوشمندی مدیریت نمیشد میتوانست به یک مشکل تبدیل شود و این موضوع مردم مناطق شمالی کشور را حتماً با کمبود گاز به صورت جدی مواجه می کرد ، هرچند هنوز هم این موضوع ادامه دارد و بایستی مراقبت ها و محدودیت ها به طور جد تا چند روز آینده نیز پیگیری شود .

مهندس جهانبخش سلیمیان اظهار داشت : آنچه که توسط شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری انجام شد  بر اساس یک تصمیم مبتنی بر خرد جمعی و گروهی بود که  نکات کلیدی آن خاصه نحوه و زمان محدودیت اعمال شده بر بخش هایی نظیر صنایع و استخرها و ... تماماً با ابلاغ دیسپاچینگ شرکت ملی گاز کشور به عنوان متولی اصلی توزیع گاز صورت پذیرفته است .

 وی افزود : مردم شریف استان مطلع باشند اگر با تداوم برودت منفی ۲۵ درجه نقاط مختلف استان و حتی کشور هنوز با شعله های آبی  منازل مشترکین ، گاز طبیعی گرم و پایدار است به دلیل تلاش و کوشش شبانه روزی فرزندان آنها در شرکت ملی گاز و اینجا در شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری میباشد .

مهندس سلیمیان از جمله اقدامات اساسی برنامه ریزی شده توسط شرکت گاز استان را در سه بخش بیان کرد :

اول :  اقدامات پیشگیرانه بر اساس پیش بینی های ما  که از سال گذشته و فصل گرم سال جاری صورت پذیرفت که  از جمله :

الف : مقاوم سازی و بازسازی کلیه شبکه ها و تجهیزات تامین کننده گاز طی یک سال گذشته

ب : افزایش ظرفیت ایستگاه ها و خطوط متناسب با توسعه گازرسانی در حال حاضر و حتی ۲۰ سال آینده.

ج:  تامین قطعات یدکی مورد نیاز تجهیزات برای شرایط اضطراری.

 د : استقرار سیستم مانیتورینگ و پایش مستمر ایستگاههای مبادی ورودی شهرها و تعداد زیادی اقدام دیگر که در این مجال قابل طرح نیست

 وی دیگر اقدامات حین شرایط به وجود آمده کنونی را چنین برشمرد :

الف _ پایش مستمر فشار ها در نقاط ورودی شهر ها و همچنین دورترین نقاط مصرف روستاها و حصول اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات  و سیستم گازرسانی به استان در جهت تامین فشار گاز و جلوگیری از کمبود گاز در اقصی نقاط استان .

ب _ پایش مستمر ادارات دولتی که تاکنون به میزان ۱۰۵۰۰ مورد بازدید صورت پذیرفته که در این پایش ها ، دمای رفاه ادارات و نیز خاموش بودن دستگاه های حرارتی آنها را بعد از زمان  کاری مورد رصد قرار میدهیم که این رصد منجر به حدود ۲۰۰۰ اخطار و حداقل ۷۰ مورد قطع گاز شده است .

ج:  محدود سازی صنایع استخر ها و ... بر اساس اعلام دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران و اضافه کردن میزان گاز حاصله از این  محدود سازی برای تامین بخش خانگی و کمک به استان های شمالی  کشور .

د : خرید نیابتی تعداد ۷۳۰  دستگاه هیتر برقی و ارسال آن به استان گلستان در کوتاهترین زمان ممکن به گونه ای که ۷۳۰  هیتر برقی ارسالی ، دقیقاً در بهترین زمان به دست شرکت گاز استان گلستان رسید که  مانع از قطع گاز آن  استان شد . البته لازم به ذکر است دیگر استان ها نیز اقدام به ارسال هیتر برای استان گلستان نمودند .

  مهندس سلیمیان خاطر نشان کرد : برای برخی از عزیزان ارسال هیتر به استان گلستان شائبه هایی به وجود آورد که لازم است خدمت مردم شریف استان توضیح دهم که   خرید نیابتی یکی از روش های مرسوم و قانونی در شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه آن از جمله  استان چهارمحال و بختیاری می باشد که خوشبختانه میبایست در سریعترین زمان یعنی زمان طلایی صورت میگرفت که علاوه بر دیگر شرکت گازهای  استانهای کشور ، شرکت گاز استان به همت کارکنان زحمت کش خود ، توانست در بهترین زمان ممکن این اقدام را انجام دهد .

 مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه افزود : حجم مبادلات با دیگر استان ها متناسب با سیاستهای تامین مصالح با سرعت و کیفیت در سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۳ و نیم میلیارد تومان بوده و این مبلغ با توجه به ماه های باقیمانده سال احتمال افزایش نیز وجود دارد که در پایان سال در زمان تنظیم ترازنامه ها ، در حساب فی مابین شرکتها محاسبه و تسویه خواهد شد .

مهندس سلیمیان گفت : اساساً شرکت ملی گاز و به تبع آن شرکت های زیرمجموعه آن مثل شرکت گاز استان از بودجه های عمومی دولتی  استفاده نمی کند بلکه تامین منابع از منابع داخلی شرکت میباشد لذا  در این ارتباط ، بودجه های استانی موضوعیت ندارد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان این گفتگو اضافه کرد : مثل همیشه از صبوری و متانت مردم و همراهی آنها سپاسگزاری میکنم و امیدوارم با بهتر شدن شرایط جوی و کاهش برودت هوا و ادامه همراهی مردم هرچه سریعتر بتوانیم محدودیت ها را برداشته و گاز صنایع محدود شده را ، مجدداً تامین تا چرخ تولید بتواند با سرعت هر چه بیشتر بچرخد .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو