عرضه گوشت قرمز منجمد به نرخ دولتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

کد خبر: 1050-11101 گروه: اخبار
1401/11/01 20:21
عرضه گوشت قرمز منجمد به نرخ دولتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: عرضه گوشت قرمز منجمد با قیمت طرح تنظیم بازار به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و قشر آسیب‌پذیر از ابتدای بهمن ماه در استان آغاز شد و تا ماه رمضان ادامه دارد که در مرحله نخست ۸۰ تن توزیع می‌شود.

 

به گزارش دیده بان، حسین برزگر روز شنبه با اشاره به وجود برخی انتقادها نسبت به افزایش گوشت قرمز در استان در گفت‌وگو با رسانه‌های استان اظهار داشت: در ماه‌های اخیر به علت افزایش تقاضا نسبت به عرضه و با توجه به اینکه در اواخر دوره آبستنی دام‌ها و همچنین فصل زاد و ولد آنها قرار داریم، عرضه کاهش یافت و شاهد افزایش قیمت گوشت در کشور و استان بودیم.

وی ادامه داد: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، قیمت نهاده‌های دامی از جمله جو، ذرت و سویا افزایش یافت و از سوی دیگر تاثیر خشکسالی در تولید علوفه داخلی منجر به افزایش قیمت‌تمام شده گوشت برای دامداران در سال جاری شد اما به علت بالا بودن عرضه گوشت قرمز، قیمت آن در نیمه اول سال تغییر چندانی نداشت.

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اما در نیمه دوم سال با کاهش عرضه و افزایش تقاضا روبرو هستیم و این موضوع سبب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است هرچند جهاد کشاورزی برای مدیریت این موضوع اقداماتی انجام داده است.

برزگر از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در اختیار دامداران و مرغداران استان خبر داد و گفت: همچنین در تابستان همزمان با افزایش عرضه دام، دولت اقدام به خرید بخشی از دام مازاد روستاییان و عشایر از طریق پشتیبانی امور دام کرد و در استان بیش از ۴۳ تن گوشت گوسفندی خریداری و ذخیره‌سازی شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طول سالجاری بیش از هزار تن انواع نهاده‌های دامی از محل مطالبات دامداران و همچنین پیگیری‌های انجام شده با قیمت قبل از اجرای طرح و یارانه دار طی ۲ ماه گذشته توزیع شد و این روند تا پایان سال با توزیع بیش از ۲ هزار تن ادامه دارد.

برزگر خاطرنشان کرد: همچنین مطالبه دامداران خسارت‌دیده از خشکسالی در خصوص امهال تسهیلات از طریق سازمان بحران کشور در حال پیگیری است که نیاز به تصویب هیات وزیران دارد.

وی پایداری تولید را مهمترین هدف سازمان جهادکشاورزی دانست و افزود: تلاش می‌شود تا با کمبود هیچ یک از محصولات دامی در استان و کشور روبرو نشویم و تولید به میزان کافی و به موقع در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو