راه اندازی سمن حمایت از کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس

کد خبر: 1660-30119 گروه: اخبار
1403/01/19 20:21

احمدرضا طهماسبی

برای حمایت از کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس، سمن حمایت از این کودکان در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: هم اکنون ۹۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت استان مشارکت و فعالیت دارند.
رحیمی افزود: در سال‌های اخیر انجمن حمایت از بیماران سرطانی، موسسه امدادگران عاشورا، انجمن حمایت از بیماران خاص، انجمن حمایت از بیماران ام اس، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، جمعیت همیاران سلامت روان و سمن‌های حوزه ورزش و جوانان بیشترین مشارکت و همکاری را داشته اند.
وی افزود: با راه اندازی موسسه حمایت از کودکان دچار ناهنجاری‌های بدوتولد (محکم) تاکنون به ۱۳ کودک برای انجام عمل جراحی رایگان شکاف لب و کام، آترزی گوش و آرتزی مقعد کمک شده است.
رحیمی گفت: همچنین برای تحقق جوانی جمعیت و فرزندآوری، سال گذشته به همت اداره هماهنگی امور اقتصادی و جلب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم‌پزشکی، سمن سلامت بانوان (سبا) در استان راه اندازی شد.
رحیمی افزود: این سمن با برگزاری همایش اصلاح سبک زندگی و تاثیر آن در کمک به درمان ناباروری، معاینه رایگان زوجین نابارور در تحقق جوانی جمعیت نقش آفرین بوده است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین برای حمایت از کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس، سمن حمایت از این کودکان در استان راه اندازی شد.
وی گفت: شعبه دوم انجمن امدادگران عاشورا امسال در شهرستان فرخشهر هم دائر شد که خدمات ارزنده‌ای به بیماران مبتلا به سرطان داشته است.

رحیمی گفت: این انجمن‌ها علاوه بر حمایت‌های مالی از مددجویان، در تأمین تجهیزات پزشکی همچون کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تخت بیمارستانی و مابقی اقلام مورد نیاز بیماران زیر پوشش، مشارکت دارند.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو