#فرزندانمان_را_دریابیم

کد خبر: 673-00927 گروه: یادداشت
1400/09/27 17:32
#فرزندانمان_را_دریابیم

?  با قشرهای مختلفی همچون  پزشک ، مهندس ، معلم ، روحانی ، خانه دار ، کارمند ، راننده و.‌ . ارتباط دارم ، #درد_مشترکی بین تمام آنها شنیده ام .

 

?  خانم معلمی تعریف کرد دانش آموز کلاس هشتمم  به من گفت پدر و مادرم #قدیمی هستند و ما دیگر حرف همدیگه را درک نمی‌کنیم و پدر و مادرم  اصلا #بروز نیستند .
? معلم گفت ازش سوال کردم مگر متولد چه سالی هستند که میگی قدیمی اند ؟ دانش آموز گفت #پدرم متولد ۵۹ و مادرم ۶۰ هستند .

?  بهانه ای شد از وضعیتی که ما پدر مادرها این روزها سخت درگیر آن هستیم چند خطی بنویسم که بدانید همه گرفتاریم .

?   قبول دارید خیلی از ما این روزها #درمانده شده ایم ؟ قبول دارید شبکه های اجتماعی دارد فرزندان ما را به #بیراهه می‌برد؟ قبول دارید نمی‌توانیم فرزندمان را از گوشی دور کنیم ؟
?  قبول دارید دیگر نمی‌توانیم بفهمیم فرزندان‌مان در چه گروه و شبکه و #پیجی می‌چرخند؟ قبول دارید روزی نیست که  بر سر مدت زمان گوشی دست گرفتن فرزندان‌مان ، با آنها بحث و #دعوا میکنیم ؟

?  قبول دارید بر سر گوشی بارها #زن و شوهرها با هم دعوا و جر و بحث می‌کنند؟ قبول دارید فرزندان‌تان بیشتر از گذشته پرخاشگر و #تندخو شده اند ؟
? قبول دارید بازی ها و شبکه هایی که فرزندان ما در آن پرسه میزنند را نمی‌دانیم چه هستند ؟ قبول دارید فرزندان کم حوصله و #گوشه گیر شده اند ؟
? قبول دارید فرزندان براحتی با #دختر یا  پسر نا آشنا #چت و بازی مشترک دارند ؟ قبول دارید این گوشی لعنتی زندگی تان را متلاطم کرده است ؟
? قبول دارید اگر همینجور پیش برود فرزندانی #مشکل دار در آینده خواهیم داشت ؟ قبول دارید وقت آن شده با یک #مشاور در خصوص فرزندان‌مان گفتگو کنیم ؟ و...

?  همه درگیریم ، #چاقوی تیزی که ندانم کاری #مسولانمان در این سال‌ها دست فرزندان‌ما داده اند معلوم نیست در آینده نزدیک ، چه سرنوشتی درانتظار جامعه ماست .

? سخن آخر اینکه ؛ آموزش و پرورش #سیاست زده ما هیچ راه حلی برای این مشکلات طراحی نکرده و در مشکلاتش  #غوطه ور است .  سالهاست دروسی به ذهن بچه ها فرو می‌کنند که به درد #دنیایشان نخواهد خورد .

?  خلاصه اینکه  آینده دردناکی درانتطارمان است اگر #سواد و اطلاعات خودمان را با #مطالعه و مشاوره افزایش ندهیم زندگی فرزندان‌مان تیره و تار خواهد شد . به دولت و مسئولان امیدوار نباشید ، خودمان بفکرشان باشیم تا #دیر نشده .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو