جزییات تشیع پیکر 5 شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

کد خبر: 967-10928 گروه: اخبار
1401/09/28 12:43
جزییات تشیع پیکر 5 شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر پنج شهید گمنام در استان در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: مراسم خاکسپاری شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود و مقدمات برگزاری این تشییع فراهم شده است.

 

به گزارش خبرنگار دیده‌بان، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) از روز ۲۹ آذرماه پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس وارد استان می‌شود و بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه با حضور پیکر مطهر این شهدا در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: شهدای گمنامی که در استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند از ۱۷ تا ۳۰ سال سن دارند که سه شهید در سال ۶۷ در شلمچه، یک شهید در عملیات خیبر در جزایر مجنون و یک شهید در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده‌اند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، پیکر مطهر ۲ شهید در شهرکرد در شهرک مسکونی منظریه شهرکرد و قطب صنعتی شهرکرد، سه شهید نیز در شهرستان‌های کوهرنگ منطقه بازفت، پردنجان شهرستان فارسان و ریگ شهرستان لردگان خاکسپاری می‌شوند.

دوالفقاری افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) یک شهید در شهرکرد و همچنین سه شهید در شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و لردگان تشییع و خاکسپاری می‌شوند و یک شهید دیگر نیز در شهرکرد همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی روز ۱۳ دی‌ماه تشییع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ایام حضور شهدا در سطح استان برنامه‌های مختلف از جمله استقبال از شهدا در فرودگاه شهرکرد، نواختن زنگ لاله‌های سرخ در مدارس با حضور پیکر مطهر شهدا، آیین وداع با شهیدان، شام غریبان حضرت زهرا(س) و شهدای گمنام، ویژه برنامه سردار دلها در طول هفته مقاومت و بصیرت برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به راه‌اندازی پویش "خوش آمدی قهرمان" در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این پویش برای استقبال مجازی از آیین های تشییع شهدا فعال شده است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه پیام شهدا پیام بشارت و امید است و امیدآفرینی در جامعه امروز یک ضرورت و نیاز است،گفت: باید گوش ما آماده پذیرش و انتقال پیام شهدا باشد.

وی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و همچنین در ایام اغتشاشات اخیر از جان خودشان که بزرگترین سرمایه آنها گذشتند و جانشان را در مسیر حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب هدیه کردند و به شهادت رسیدند.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو