ورود 6 هزار گردشگر به پیست اسکی بارده

کد خبر: 1015-11017 گروه: اخبار
1401/10/17 21:56
ورود 6 هزار گردشگر به پیست اسکی بارده

فرماندار بن از ورود حدود ۶ هزار گردشگر و دوستدار ورزش‌های زمستانی به پیست اسکی این شهرستان داد و گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مدیریت معاون عمرانی استاندار، امکانات خدماتی این سایت تفریحی ورزشی برای هفته‌های آینده توسعه می‌یابد.

به گزارش دیده بان، رضا علی‌بیگی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: روز جمعه شاهد ورود حجم بالایی از گردشگران و دوستداران ورزش‌های زمستانی به پیست اسکی بارده بودیم، به‌طوری‌که بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودرو در محورهای ارتباطی این مسیر تردد داشتند و ترافیک مسیر منتهی به پیست سنگین بود.

وی ادامه داد: میزبانی مناسب از این تعداد گردشگر نیازمند اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بیشتری است که در همین راستا روز جمعه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و تعدادی از مدیران‌کل از جمله مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون راهداری و معاون اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر مسئولان ستاد پیست اسکی بارده در محل پیست برگزار و مقرر شد تا با همکاری و هم‌افزایی بین‌بخشی در ارتقای خدمات رفاهی این محل اقدام شود.

فرماندار بن تعریض جاده منتهی به پیست و احداث پارکینگ را از امکانات ضروری این محل اعلام کرد و گفت: در همین خصوص مقرر شد تا با تامین اعتبار لازم، راهداری نسبت به تعریض جاده اقدام کند و ۲ باب پارکینگ در پایین و بالادست گردنه بارده با مدیریت فرمانداری و از محل اعتبارات ستاد بحران احداث شود.

علی‌بیگی تصریح کرد:تلاش می‌شود تا منطقه‌ای که پیست اسکی در آن قرار دارد جزو محدوده روستای بارده قرار گیرد تا مدیریت منطقه با دهیار باشد تا از این طریق هم بتوان خدمات بهتر و متمرکزی به گردشگران ارائه داد و هم با ایجاد بازارچه برای اهالی روستا درآمدزایی کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است تا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به ایجاد سرویس‌های بهداشتی سیار در محل پیست اسکی بارده اقدام کند چرا که در حال حاضر این منطقه فاقد سرویس بهداشتی است و این موضوع برای رفاه حال گردشگران بسیار ضروری است.

فرماندار بن حفظ سلامتی گردشگران و مدیریت حوادث احتمالی را از دیگر ضروریات دانست و اظهار داشت: روز گذشته هشت نفر از گردشگران با حادثه روبرو شدند که برخی از این حوادث به علت استفاده از وسایل غیراستاندارد اسکی بود و علاوه‌بر آن تعدادی پایه مخابرات نیز در محدوده پیست وجود دارد که برخورد با آن برای تویوپ‌سواران حادثه می‌آفرید از همین رو مقرر شد تا اداره‌کل منابع طبیعی بخشی از زمین‌های مجاور پیست را آزاد کند تا مخابرات بتواند این پایه‌ها را به صورت زیرزمینی کار کند.

علی‌بیگی با اشاره به آمادگی یک سرمایه‌گذار برای ارائه خدمات رفاهی و وسایل اسکی استاندارد به گردشگران، افزود: قرار است زمینی به این سرمایه‌گذار واگذار شود تا علاوه‌بر ارائه وسایل بازی استاندارد به گردشگران، نسبت به آموزش اسکی نیز اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هلال‌احمر و مرکز بهداشت نیز به برپایی چادر در منطقه اقدام کردند تا در صورت بروز حادثه به مصدومان خدمات‌رسانی کنند و قرار است از هفته آینده دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تامین اتوبوس امدادی در محل پیست همکاری کند.

فرماندار بن افزود: علاوه‌بر آن سه محل برای فرود بالگرد شناسایی و مشخص شده است تا در صورت موارد بحرانی و فوری بتوان مصدومان را با بالگرد به مرکز درمانی انتقال داد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو