هنرمندان قصه‌گوی چهارمحال و بختیاری به مرحله نهایی دوسالانه «نهال امید» رسیدند

کد خبر: 987-11003 گروه: اخبار
1401/10/03 23:37
هنرمندان قصه‌گوی چهارمحال و بختیاری به مرحله نهایی دوسالانه «نهال امید» رسیدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌ و بختیاری گفت: در مرحله منطقه‌ای دومین جشنواره کشوری دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید»، از بین ۲۰ شرکت‌کننده از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان ۶ نفر به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

به گزارش دیده بان، احمد فرهادی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استعدادهای خوبی در حوزه هنر قصه‌گویی در استان وجود دارد، افزود: حضور پرتعداد هنرمندان قصه‌گوی استان در مرحله نهایی دوسالانه «نهال امید» نشان از این استعدادها دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌ و بختیاری اظهار داشت: هنر قصه‌گویی، هنری قدیمیست که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و می‌تواند نقش بسزایی در تربیت نسل جدید، انتقال تجربیات و فرهنگ داشته باشد.

فرهادی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های خوبی در این هنر برخوردار است و تاکنون قصه‌گویان استان در دوسالانه «نهال امید»که در ۲ بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود، نتایج قابل قبولی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: تابستان امسال این دوسالانه با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز و موضوعاتی چون مسائل روز جامعه، سبک زندگی ایرانی اسلامی، شعار سال و موضوعات آزاد به‌عنوان موضوعات محوری با تاکید بر موضوع شعار سال در نظر گرفته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان داشت: تمامی محورهای جشنواره قصه‌گویی با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت‌بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعیین شده است.

فرهادی یادآور شد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان امسال از میان ۱۵۱ اثر ابلاغی به دبیرخانه استانی این جشنواره، ۲۹ اثر در بخش اجرای صحنه‌ای و ۲۰ اثر در بخش دیجیتال را انتخاب کرد که پس از داوری این آثار برترین‌های این مرحله به مرحله‌ منطقه‌ای راه یافتند.

وی اظهار کرد: زینب ظفریان، لاله صفرپور، سمیه حسینی و ناهید سلیمانی در بخش اجرای صحنه‌ای ویژه کتابداران و مریم خلجی پیربلوطی و سمیه ویسی در بخش غیرکتابدار موفق به پشت سرگذاشتن رقیبان هم‌استانی و رسیدن به مرحله منطقه‌ای شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: در مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» از بین ۲۰ شرکت‌کننده از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان ۶ نفر به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند که ۳ نفر آن‌ها از قصه‌گویان استان بودند.

وی اظهار کرد: پس از اجرا و داوری آثار در مرحله منطقه‌ای خانم‌ها مریم خلجی، لاله صفرپور و سمیه حسینی از چهارمحال و بختیاری به مرحله کشوری راه یافتند.

فرهادی تشریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی فن بیان و زبان بدن با حضور اساتید و صاحب‌نظران این رشته پیش از برگزاری این جشنواره و برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی و رفع اشکال پس از برگزاری مرحله استانی از جمله اقداماتی است که توسط این اداره‌کل با هدف برگزاری هرچه شایسته‌تر این جشنواره، در استان انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها ضمن آشنایی با تکنیک زبان بدن و کنترل حجم صدا، با نقاط ضعف و قوت اجراهای خود آشنا شده و راهکارهای تسلط بر استرس در حین اجرا را فرا گرفتند.

گفتنی است در مرحله نهایی کشوری دوسالانه «نهال امید» پس از اجرا و داوری آثار برتر مناطق مختلف کشور، از ۱۲ نفر برتر در سطح کشور با اهدای لوح تقدیر، آلبوم اجرا و جایزه نقدی تقدیر می‌شود.

 


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو