تامین زمین برای 80 درصد طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 1020-11019 گروه: اخبار
1401/10/19 00:09
تامین زمین برای 80 درصد طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تامین ۸۰ درصد زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش دیده بان، حسینعلی مقصودی روز یکشنبه در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: زمین‌های مرود نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در استان تفکیک شده و تا دو سال آینده پاسخ‌گو است.
وی با اشاره به آغازعملیات اجرایی ساخت تعدادی از واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه ۵۱ هزار و ۸۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان ساخته می‌شود.
مقصودی تصریح کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۸۲۸ متقاضی در چهارمحال و بختیاری برای طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده که از این تعداد ۶۰ هزار و ۱۱۷ نفر واجد شرایط بوده و ۲۳ هزار و ۴۴۵ نفر تائید نهایی شده‌اند.
وی با اشاره به کسری زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شهرهای لردگان، فارسان، اردل، بلداجی شهرستان بروجن، باباحیدر شهرستان فارسان و شلمزار مرکز شهرستان کیار در وضعیت بحرانی قرار دارند.
مقصودی اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری به ۱۰ هزار ۳۳۱ متقاضی تسهیلات پرداخت و درخواست ۲۳ هزار و ۵۹۵ متقاضی رد شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس برنامه زمان‌بندی پیشرفت فیزیکی طرح یک‌هزار و ۲۲۴ واحدی شهرکرد بایستی به ۵۰ درصد می‌رسیده که اکنون ۴۲ درصد است.
فرشید ریاحی روند اجرایی برخی طرح‌های نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری را کند اعلام و تاکید کرد: در صورت تامین نشدن سهم آورده متقاضیان، این طرح‌ها تعطیل و واجدان شرایط جدید جایگزین می‌شود.
وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص پرداخت خسارت سیل برای چهارمحال و بختیاری افزود: ۶۲۰ فقره تسهیلات احداثی، یک‌هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات تعمیری و یک‌هزار و ۸۲۰ فقره تسهیلات معیشتی برای استان مصوب و توزیع شهرستانی این اعتبارات انجام شد.
ریاحی تصریح کرد: سه هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بلاعوض برای خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل برای استان مصوب شده که از مجموع تسهیلات بلاعوض ۵۰ درصد تاکنون اختصاص پیدا کرده است و جذب آن تا پایان سال‌جاری فرصت دارد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو