مجلس دوازدهم . . .

کد خبر: 1707-30222 گروه: یادداشت
1403/02/22 19:42
مجلس دوازدهم . . .

طهماسبی

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هم در برخی نقاط کشور روز جمعه برگزار و تقریبا ترکیب مجلس دوازدهم مشخص شد .

انتخابات این دوره مجلس درس های زیادی برای مسئولین و صاحب منصبان داشت تا از خواب غفلت بیدار و از همین حالا بفکر انتخابات سال آینده ریاست جمهوری باشند نه اینکه دوباره دست گدایی پیش ملت دراز کنند و التماس کنان ملت را بترسانند که اگر رای ندهند جایشان قعر جهنم است و ...!!

از آنجائیکه تا یکماه آینده نمایندگان منتخب بر صندلی سبز مجلس جلوس خواهند کرد در این یادداشت می‌خواهم بگویم : آقایان نماینده برای ورود به مدار توسعه داخلی لازم است با جهان خارج ارتباط داشته باشیم ، دنياي امروز بر مدار اقتصاد می‌چرخد ، کشوری که در اقتصاد و علم و تکنولوژی پیشرفته باشد قدرتمند است نه کشورهایی که متکی بر قدرت نظامی هستند .

روابط بین الملل در دنیای امروزی بر منافع ملی و احترام متقابل می‌چرخد نه اخلاق و آرمان .

ما می‌توانیم مانند هند و ژاپن دین و آیین خودمان را داشته باشیم ولی همراه کاروان توسعه جهانی پیش برویم ، ما می‌توانیم اعتقادات خودمان را داشته باشیم و با دیگر ملل دنیا هم رابطه برقرار کنیم و از این رابطه سود ببریم ، ما می‌توانیم مانند مالزی و سنگاپور و دبی سرمایه های زیادی به کشور جذب کنیم و کشور را از عقب ماندگی نجات دهیم ، ما می‌توانیم با کشورهای دنیا تعامل کنیم و کشور را از تهدیدات خارجی خلاص کنیم ، ما می‌توانیم بحران های بیکاری ، خشک سالی و محیط زیستی را پشت سر گذاریم و استعدادهای مهاجرت کرده را هم برگردانیم و خیلی ما می‌توانیم های دیگر که اگر توسط نمایندگان مجلس تبدیل به قانون و اجرایی شوند .

شاید شما دوست عزیزی که نوشته بالا را خواندید سوال کنید خودت به چیزی که نوشتی اعتقاد داری ؟ در پاسخ باید بگویم ؛ متاسفانه خیر !!

نمیخواهم ناامیدتان کنم ولی بعنوان یک شهروندی که اوضاع مملکت را رصد می‌کند می‌گویم ، با این ترکیب مجلس ، سطح سواد و تجربه بسیاری از منتخبین ، گرایشات تند سیاسی مذهبی برخی نمایندگان ، خط و نشان کشیدن برخی منتخبین هنوز وارد مجلس نشده برای مردم ، پشتوانه ضعیف مردمی بسیاری از آنان ، انواع و اقسام فساد نهفته در بدنه نظام به من می‌گوید ما هنوز همچنان با بحران و ابر بحران‌هاي متعدد روبرو خواهیم بود و دست و پنجه نرم خواهیم کرد .

باور کنید دلم می‌خواهد کشورم روزبروز آباد شود و مردمم با نشاط و سرزنده باشند ولی با این شرایط فقط نیاز به معجزه هست و بس!!!

امیدوارم دستی از آستین غیب برون آید و نگذارد کشور غرق در گرداب مشکلات بیشتری شود .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو