مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه دیده بان :

کد خبر: 1198-20313 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1402/03/13 22:08
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه دیده بان :

اهمیت بهره‌وری در مصرف انرژی/ همراهی مردم راهکار کم‌هزینه برای عبور از ناترازی تولید و مصرف گاز

نقش مهم انرژی در زندگی انسان امروز بر کسی پوشیده نیست و همه ما کم و بیش اطلاعاتی در خصوص ابعاد مختلف این اثرگذاری داریم. اگرچه علیرغم وجود آگاهی نسبی جامعه درباره اهمیت انرژی و حفظ منابع آن به عنوان سرمایه‌های ملی، همچنان اخبار و آمار این حوزه در کشور ما وضعیت نامطلوبی را ترسیم می کند ، سرانه مصرف انرژی در ایران عزیز ما حدود برابر کشورهای توسعه یافته جهان است و این یعنی ما به الگوهای صحیح مصرف کم توجهیم. در همین راستا بهره وری انرژی مطرح می‌شود.

بهره وری انرژی مطرح می شود که عبارت است از سطح مطلوب و استاندارد توليــد كالاها و خدمات بــه ازاي مصرف هر واحد انــرژي. بنابراین هر کشور در حال توسعه‌ای برای تحقق اهداف خود در مسیر رشد و پیشرفت ملزم به رعایت اصول و راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی برای کاهش شدت و افزایش بهره وری انرژی است.

در همین راستا مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه دیده بان نسبت به اهمیت مقوله بهره وری در مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: سالهاست که نسبت به محدودیت منابع انرژی از جمله گاز به مردم اطلاع رسانی می شود و در سالهای اخیر مردم استان در این خصوص همراهی بیشتری دارند.

جهانبخش سلیمیان افزود: در زمستان سال گذشته با همراهی خوب مردم و اطلاع رسانی و فرهنگسازی مطلوب دستگاه ها از جمله رسانه ها، آموزش و پرورش و سایر دستگاه های فرهنگی و همچنین همکاری خوب صنایع با چالش جدی در خصوص کمبود گاز روبرو نشدیم و سربلند از میدان بیرون آمدیم.

وی مطمئن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار عبور از بحران کمبود انرژی را مصرف بهینه دانست و گفت: به هر میزان بتوانیم بهره وری در مصرف انرژی از جمله گاز را افزایش بدهیم به همان میزان می‌توان خیال آسوده‌تری نسبت به عبور کم دغدغه از زمستانهای سخت و تابستانهای گرم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گاز در 2 بخش گرمایش و مولد مصرف می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر 96.7 درصد جمعیت استان از گاز برخوردارند و در منطقه سبز قرار دارد.

سلیمیان ادامه داد: مصرف گاز در بخش مولد از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه بخش تولید و به دنبال آن اشتغال کشور از جمله صنعت و کشاورزی به شدت وابسته به این موضوع است.

وی با بیان اینکه بهره وری در بخش گرمایش می تواند سهم بیشتری از انرژی را به بخش مولد اختصاص دهد ، خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش شد تا برای توسعه گلخانه‌های استان به ویژه در شهرستان خانمیرزا سهمیه ای اختصاص داده شود بطوریکه در حال حاضر 300 متقاضی گلخانه در شهرستان خانمیرزا درخواست احداث گلخانه داده اند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در ادامه توسعه زیرساخت های این شرکت را از مهمترین برنامه های سال گذشته عنوان کرد و گفت: ظرفیت ایستگاه‌های ورودی شهرکرد که محل تحویل و توزیع گاز است را ارتقا  و ایستگاه های مانیتورینگ را گسترش دادیم تا نسبت به داده های آن اطمینان بیشتری حاصل شود.

سلیمیان، ارتقای خدمات را از دیگر اهداف و برنامه های این شرکت برشمرد و افزود: گازرسانی به روستاهای دورافتاده استان نیز در دستور کار قرار دارد و عملیات گازرسانی به 45 روستا در حال اجرا و مجوز گازرسانی به 43 روستای دیگر نیز در حال اخذ است و در نیمه دوم امسال یا سال آینده اجرا می شود.

وی به اهمیت مصرف بهینه برق در تابستان نیز اشاره کرد و گفت: از آنجاکه خوراک نیروگاه‌های برق، گاز است از همین رو مصرف بهینه برق نقش موثری در بهره وری گاز نیز دارد .

 


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو