سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم سه برابر شد

کد خبر: 1434-20825 گروه: اخبار
1402/08/25 22:17

سمیه رئیسی دهکردی

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح گلخانه‌های استان در دولت سیزدهم، سه برابر شده است.

حسین برزگر تأکید کرد: سطح گلخانه‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری قبل از دولت سیزدهم ۳۰ هکتار بود و با پیگیری‌های مستمر انجام شده در دولت سیزدهم سطح گلخانه‌های کشاورزی استان با ۵۰ هکتار افزایش به ۸۰ هکتار رسید.

وی افزود: همچنین ۶۰ هکتار گلخانه کشاورزی جدید در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری در حال احداث است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها سطح گلخانه‌های کشاورزی استان به ۱۴۰ هکتار افزایش می‌یابد.

برزگر تصریح کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم نخستین واحد سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده می‌توان سالانه ۱۰۰ هکتار به وسعت گلخانه‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: راه‌اندازی ۱۳ شهرک گلخانه‌ای در استان از دیگر اقدامات در حال اجرای سازمان جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی گفت: گلخانه‌های کشاورزی به‌عنوان یکی از بسترها و ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی با هدف تامین امنیت غذایی مردم هستند که باید مراحل تولید تا بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان به‌صورت زنجیره‌ای و براساس استانداردهای صادراتی باشد.

برزگر تأکید کرد: ایجاد تنوع در مجتمع‌های بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری محصولات و بسته‌بندی، نقش مؤثری در موفقیت این مجتمع‌ها در سال‌های آینده خواهد داشت.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو