ممنوعیت خرید و فروش اقلام غیرمجاز در فضای مجازی

کد خبر: 1583-21115 گروه: اخبار
1402/11/15 21:37
ممنوعیت خرید و فروش اقلام غیرمجاز در فضای مجازی

بهزاد مضیفیان

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: خرید و فروش اقلام غیرمجاز اعم از دارو، اسلحه و اشیا عتیقه در فضای مجازی ممنوع است.

مرتضی عسگری گفت: خرید و فروش اقلام غیرمجاز اعم از دارو، اسلحه، اشیا عتیقه در فضای مجازی ممنوع است.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: اشخاصی که در این زمینه ضرر مالی می‌بینند و از آنها کلاهبرداری می‌شود با در نظر گرفتن قانون ممنوعیت خرید و فروش سلاح در کشور و مجرم شناخته شدن افراد متخلف در این حوزه، برای اعلام شکایت خود به مرجع قضایی مراجعه نمی‌کنند.
وی گفت: چرا که می‌دانند در صورت مراجعه‌شان به دادسرا‌ها طبق قانون مجرم شناخته شده و با آنها برخورد می‌شود، در نتیجه مالباختگان از انجام این کار خودداری می‌کنند.
عسگری با اشاره به شگرد‌های مختلف کلاهبرداری، افزود: آرامش روح و روان جامعه بسیار حائز اهمیت است و پلیس فتا وظیفه دارد این موارد را رصد و به صورت ویژه برخورد کند و بلافاصله به دادستان نیز گزارش دهد.
وی گفت: خرید و فروش اسلحه، ویدئو‌هایی با رفتار‌های خشونت‌آمیز ارازل و اوباش، الفاظ نامربوط، خرید و فروش دارو‌های غیرمجاز در فضای مجازی ممنوع است.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس قانون، داروخانه‌های رسمی و دارای مجوز باید برای فعالیت اقتصادی در فضای مجازی به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و مجوز جداگانه دریافت کنند.
وی گفت: خرید و فروش دارو در فضای مجازی قطعاً تهدیداتی به دلیل نبود نسخه پزشک متخصص و دسترسی نداشتن به پزشک به دنبال دارد و در چنین شرایطی احتمال تقلبی بودن آن عوارض جبران ناپذیری بر سلامت افراد می‌گذارد.
عسگری با اشاره به اینکه امروزه جرایم اینترنتی به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است و روزانه شگرد‌ها و جرایم جدیدی در فضای مجازی رونمایی می‌شود، افزود: وقوع جرایم اینترنتی دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به سطح پایین آگاهی مردم، مشکلات فرهنگی و اخلاقی برخی کاربران، سهولت ارتکاب جرم و پنهان ماندن مجرمان اشاره کرد.

وی در خصوص انتشار ویدئو‌های خشونت‌آمیز ارازل و اوباش، بیان کرد: معمولاً در چنین افرادی روحیاتی مثل قانون‌شکنی، طغیان‌گری و سرکشی قابل مشاهده است که به زمینه‌های تربیتی و محیطی برمی‌گردد و علاوه بر این اعتیاد، انحرافات رفتاری و تحصیلات پایین نیز در این افراد دیده می‌شود.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو