سخنی با منتخبین مجلس دوازدهم !!

کد خبر: 1639-21220 گروه: یادداشت
1402/12/20 18:58
سخنی با منتخبین مجلس دوازدهم !!

طهماسبی

با این انتخاباتی که برگزار شد حالا حالاها سوژه برای نوشتن و گفتن وجود دارد ، اصلا برخی راه یافتگان به مجلس دوازدهم خودشان اتوماتیک تولید سوژه خواهند کرد فقط کمی صبر کنید تا ببینید ! فقط از بابت اینکه خودم را تخلیه روحی کرده باشم مینویسم و الا شخصا امیدی به تغییر اوضاع و احوال اقتصادی کشور و بزرگتر شدن سفره مردم با این نمایندگانی که وارد مجلس اش شده اند ندارم .

البته هستند نمایندگان با نفوذی  که قدرت چانه زنی گرفتن بودجه ، برای حوزه انتخابیه خود را دارند و وجودشان برای استان و منطقه شان  حتما ارزشمند است ، ولی اگر در سطح کلان و ملی انتظار داشته باشیم اتفاق مثبت  و گشایشی رخ دهد ، من یکی بعید می‌دانم!

طبق بررسی های  انجام شده حدود ۶ درصد  از راه یافتگان به مجلس ، مدرک و تخصص اقتصادی دارند و واویلا اگر مدرک اینها هم شبیه مدرک دکتر محسن رضایی باشد که دیگر حرفی برای گفتن نمیماند و باید بحال این مملکت خون گریست  که اقتصادش همچنان آشفته بماند  !

هنوز چند ماهی تا شروع بکار مجلس دوازدهم مانده است تا قوانین مصوب آنها را در اجرا ببینیم ، ولی طنز تلخ ماجرا آنجا نمایان می‌شود که معاون اول دولتی که در راس کار است و باید کشور و اقتصاد را با همین قوانین موجود مدیریت کند تا در اواخر سال فشار بیشتری بر گرده مردم وارد نشود در نشست با اصناف می‌گوید دولت نمی‌تواند قیمت ها را کنترل کند مردم و بازاریان خودشان قیمت ها را کنترل کنند !! آقای معاون اول نمی‌گوید در کشوری که اقتصادش دولتی است و وزارتخانه‌هایی همچون جهاد ، صنعت معدن و تجارت و .. دارد چرا نمی‌تواند بازار را کنترل نماید ؟!

این جمله معاون اول پس از دو سال عمر دولت معنیش این است ؛ فروپاشی اقتصاد کشور . دولتی که هنوز نتوانسته قول های داده شده اش همچون ساخت مسکن ملی و تک رقمی کردن تورم و رونق دادن بورس و..  را محقق کند بعید است با این عصاره های ملت که وارد مجلس شده اند بتواند  اقدامی انجام دهد !

ما که از این انتخابات به جز به به و چه چه و تبریک و تمجید چیزی نشنیدیم ولی امیدواریم معجزه و گشایشی رخ دهد تا با کمک مجلس و دولت  مردم کمتر دچار رنج و مشقت شوند . باور کنید  خیلی بی تدبیری میخواست یک انقلاب و کشوری که با ۹۸ درصد رای مردم مستقر شد پس از چهل سال به جایی برسد که در خوشبینانه ترین حالت ، حدود بیست تا سی درصد طرفدار داشته باشد  .

خلاصه کلام اینکه  ؛

  ۵۹ درصد مردمی که رای ندادند  و ۸ درصدی هم رای باطله دادند مردم این کشورند و دارند اینجا زندگی می‌کنند ، این ۷۰ درصد وقتی با سیاست های دولت و مجلس همدل نباشند و همراهی نکنند هر تصمیمی گرفته شود عملا منجر به شکست خواهد شد ، همدل نبودن با سیاست های دولت و مجلس هم یعنی ، زمین خوردن حکومت .

از انجاییکه اقتصاد یک شبِ خراب نشده که بشود یک شبه آن را درست کرد ، قطعا زمان زیادی برای برگشتن به ریل اقتصاد لازم است ولی ایکاش نمایندگان مجلس دوازدهم با چرت و پرت گویی و رفتن روی اعصاب ملت ، مملکت را ملتهب نکرده و با حرف های نسنجیده لااقل هیزم آتش را فراهم نکنند !! باور کنید بعنوان یک ایرانی نگران بحران های پیش روی مملکتم هستم .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو