"خون بس"

کد خبر: 1722-30306 گروه: یادداشت
1403/03/06 19:35

زهرا موسایی

هفته پر از" خبر مرگی" را از سر گذراندم. اولش با "بالاخره بعد از ۵ سال اعدام شد" شروع شد.

پسر یکی از همسایه‌ها را که مرتکب قتل عمد شده بود بعد از ۵ سال به دار آویختند؛ به حق یا به ناحق ،آنقدر حالم بد بود که نه درباره‌اش حرف می‌زدم و نه درباره‌اش فکر می‌کردم . بعد شنیدم که دو جوان از جوانان نازنین فامیل با هم زد و خوردی داشته‌اند که طی آن یکی دیگری را به قتل رساند و خود چنان مجروح شده که ظاهراً به کما رفته است . در مراسم هفتمین روز این جوان نازنین و در جریان پرونده قتلی که سال قبل واقع شده بود جوان دیگری خانواده ای را به رگبار می بندد و دونفر از ایشان را به قتل می رساند!

حال همه مان خراب است اما هنوز خیلی مانده  تا کشت و کشتار از چشممان بیفتد .

مانده تا به خود بیاییم و بفهمیم که چقدر دور از تمدن و نزدیک به توحش ایم..!!

کسی از آمار قتل و خشونت در ایران آمار موثقی ندارد؟

کسی نمی داند هر روز چند جان عزیز به عمد یا به سهو یا به مجازات آن گرفته می شوند..!!

 امیدوارم در مراسم خاکسپاری و هفتمین روز این عزیزان خوانندگان و مداحانی که دعوت می‌کنند دیگر از حماسه‌ها و قهرمانی‌های اجدادشان چیزی نسرایند و از دلاوری‌ها و جنگاوری‌هاشان حرفی به میان نیاورند ؛

امیدوارم در مدح فشنگ هایی که شلیک شد ، خون‌هایی که ریختند و انتقام‌هایی که گرفتند چیزی نگویند ؛

امیدوارم این بار کسی تفنگ در دستش نباشد و به رسم "احترام به صاحب عزا" شلیکی نکند .... !!

امیدوارم تفنگ از مراسم و خانه‌ها و از زندگی‌های ما گورش را گم کند !

امیدوارم تفنگ‌ها رسوا بشوند و همه جنگاوری‌ها و دلاوری‌ها بی‌آبرو شوند ..!

به قول" الیاس علوی "

خدا کند انگورها برسند جهان مست شود. تفنگ‌ها یادشان برود دریدن را  ، کاردها یادشان برود بریدن را  ، قلم‌ها آتش را آتش بس بنویسند .

آرزو می‌کنم انگورها برسند دولت ما مست شود بودجه هایی که صرف نهاد ها سازمان هان های بلامصرف می کند  صرف نشر تازه‌های کتاب بکند عقل‌ها را به کار بیندازد .  انگورها برسند وزرای آموزش و پرورش ما مست بشوند محتوای کتاب‌های درسی متحول بشود و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایش تغییر بکند ، به جای محفوظات به درد نخور و منجمد کننده مهارت‌های زندگی، کنترل خشم، زیست مسالمت آمیز و در صلح بودن را به بچه‌های ما یاد بدهند  ،خداکند انگورها برسند نیروی انتظامی مست بشود انرژی و همتش را به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای ، صرف امنیت و آرامش مردم بکند ،  جلوی قاچاق اسلحه و ورود غیرقانونی‌اش را بگیرد. کاری کند توی هر خانه ی هر ده کوره چند اسلحه نباشد ،  خدا کند این همه آدم کشته نشود و این همه آدم به جرم کشتن اعدام نشوند . خدا کند رسانه‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده داخلی به جای ترویج و باز تولید خشونت در جامعه قصد کند که از صلح با جهان و صلح با محیط و صلح با همه جانداران بگوید ، خدا کند ...!!!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو