مومن آینه مومن...همسایه مخبر همسایه!!!

کد خبر: 1517-21010 گروه: یادداشت
1402/10/10 19:39

زهرا موسایی

 

پیامبر(ص ) فرمود : "نزدیک است که همسایه از همسایه اش ارث ببرد" یعنی همانطور که نزدیک‌ترین کسانِ شخص از او ارث می‌برند همسایه ی شخص این صلاحیت و شایستگی را دارد که از او چیزی ارث ببرد .

در فرهنگ ما ایرانی‌ها" همسایه خوب بهتر از فامیل است "...

هنوز هم خیلی‌ها مسافرت که می‌روند خانه و اموال خانه‌شان را به همسایه‌شان می‌سپرند ؛ خیلی‌ها وقتی برای انجام کاری مجبورند ساعت‌ها بیرون از خانه باشند بچه‌شان را به همسایه می‌سپارند .

همسایه برای ما و در ذهن و باور ما یعنی  " معتمد " و "امین "یعنی چیزی شبیه دوست و فامیل که همیشه در دسترس توست و تو می‌توانی مال و اموالت را ،بچه‌ات را ،یا حرف‌های ناگفتنی و اسرار مگویت را نزد او به امانت بگذاری... و خیالت هم راحت باشد .

حالا فلان مقام قضایی گفته و درخواست کرده است که : "مردم همسایه بی‌حجابشان را به پلیس معرفی کنند"..!!

 برای من این مقام قضایی که اسم و رسم و جزئیات جایگاهش را نمی‌دانم یک مهاجم فرهنگی است و گفته‌های او یک "تهاجم فرهنگی "آشکار است .

او یک مهاجمی است که فرهنگ غنی ایرانی مرا هدف گرفته است و می‌خواهد از هر یک از ما یک جاسوس و مخبر بسازد و اعتمادی را که در فرهنگ ما ایرانی‌ها در میان همسایگان وجود دارد را نابود کند تا اینکه هیچکس به همسایه‌اش اعتماد نکند و هر کس از همسایگان از هم بترسند و دوری کنند .

حالا همان طور که سایر مسئولان نظام اقتصادی کشور با بی‌کفایتی‌ها و غارتگری‌هاشان مهاجم فرهنگی بوده‌اند و درستکاری و صداقتی را که در میان ما ایرانیان وجود داشت نابود کردند و ما را به ملتی دروغگو و گرگ صفت تبدیل کردند .

از مردمی که "هرودت" درباره شان نوشته است :"مردمانی که دروغ نمی‌گویند و از مال و اموال خود نگهبانی نمی‌کنند "مردمی ساختند که از هر فرصتی و هر طریقی استفاده می‌کنند تا سر هم‌ وطنانشان را کلاه بگذارند و او را سر کیسه کنند ..!صحبت‌های این مقام قضایی و آنچه او در پی آن است مرا یاد نوشته‌های آن دختر  کره‌ای می‌اندازد که موفق شده بود از کره شمالی فرار کند و واقعیت‌های جامعه و مشاهدات عینی خود را از آنچه دیکتاتوری  " کیم جونگ اون "بر سر فرهنگ مردمش آورده است را به رشته تحریر درآورد . ( کتاب دختری با هفت اسم)

خیر آقای مقام قضایی !

من هرگز چنین کاری نخواهم کرد ...!

گناه همسایه من هرچه باشد بی‌حجابی یا جنایت نزد من محفوظ است و من گناه هیچ کسی را به پلیس و نه به هیچ کس دیگر گزارش نخواهم کرد ؛گناه همسایه من مجازاتش با خداست نه پلیس و نه هیچ مرجع دیگری ..!!

اگر همسایه من بی‌حجاب و گناهکار است من و شخص شما نیز به اشکال دیگری گناهکاریم؛ دروغ می‌گوییم یا غیبت می‌کنیم یا به نحوی از بیت المال دیگران سوء استفاده می‌کنیم ؛ بگذارید به همان امر و نهی های خیرخواهانه بسنده کنیم .

آقای مقام قضایی! وظیفه پلیس حفظ امنیت جان و مال و ناموس شهروندان است و نه رسیدگی به گناه بندگان ....


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو