سال سختی بود اما تمام شد !!

کد خبر: 763-01225 گروه: یادداشت
1400/12/25 20:13
سال سختی بود اما تمام شد !!

سال ۱۴۰۰ با هر سختی هایی که داشت روزهای اخر خودش را میگذراند ، سالی که روزهای سختی را برای همه رقم زد که کمتر کسی فراموشش خواهد کرد  .

روزنامه دیده بان هم وارد نهمین سال تولد خودش شد . ما در تاریخ   موفق شدیم مجوز دیده بان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اخذ کنیم .

 ما هم در این سال‌ها و بخصوص دو سه سال گذشته شرایط خاصی را پشت سرگذاشتیم . دیده بان رکورد بیشترین شکایت مسولین از رسانه ها را برای خودش ثبت کرد و با افتخار سربلند از تمامی شکایات بیرون آمد و تبرئه شد چون صدای مردم بود و برای مردم نوشت .

 ما در این یکی دو سال اخیر علاوه بر بی مهری ها ، بحران‌های متعددی را هم پشت سر گذاشتیم . کاغذ و زینک یارانه ای به ما ندادند ، حتی شاهد چند برابر شدن قیمت کاغذ در کشور بودیم که این افزایش قیمت ها حتی روزنامه های کشوری با سابقه طولانی را هم دچار مشکلات متعددی کرد .

بسیاری از ادارات و حتی استانداری نیز با نگرفتن اشتراک تنها یک نسخه روزنامه را حمایت نکردند و حمایت نشدیم اما روزنامه را به ادارات رساندیم و خبرهایشان را چه در سطح استان و حتی در سایت های کشوری پوشش دادیم .

بقول یکی از دوستان مطبوعاتی کار فرهنگی در جهان سوم ، بسی سخت و شاق است ، متاسفانه سروکار آدم های اهل فرهنگ هم با کسانی است که زبان فرهنگ را بلد نیستند ، بارها بخاطر انعکاس صدای مردم تهدید شدیم و توهین شنیدیم اما ذره ای از رسالت و تعهدی که نسبت به مردم و جامعه داشتیم و داریم کوتاه نیامدیم و بابتش هم تاوان سختی دادیم ، به دالان تاریک برخی از مسولین سرک کشیدیم و انواع و اقسام برچسب چپ و راست و ضد انقلاب و .. را شنیدیم و تحمل کردیم .

ما سال ۱۴۰۰ را در حالی پشت سر می‌گذاریم که شماره انتشارمان از ۱۰۵۰ فراتر رفت و این یک اتفاق خوبی در تاریخ انتشار دیده بان بود ، اتفاق از آن جهت که خیلی تلاش کردند جلوی قلممان را بگیرند اما نتوانستند ، اتفاق از آن جهت که پس از انتشار مطالب و گزارشاتمان زنگ ها به صدا در میآمد ، اتفاق از آن جهت که با تمام فشارهایی که از گفتنش معذوریم وارد کردند که خبردار نشویم و ننویسیم و نگوییم اطرافمان چه می‌گذرد . تمامی اینها اتفاقاتی بود که ما با افتخار پشت سرگذاشتیم .

ما در سال جدید که به تحولات و گشایش های خوب آن امید داریم باز هم با تمام گرفتاری های اجتماعی و اقتصادی و تورم و گرانی کاغذ و عدم خرید و مطالعه نشریات توسط مردم و وجود فرهنگ توطئه در بین برخی مدیران ، باز هم مصمم تر از گذشته در کنار شما خواهیم بود .

معتقدیم دیده بان با هر مشقتی که بود از پل صراط عبور کرده است و در سال ۱۴۰۱ با مطالب تولیدی بیشتر در کنار شما خواهد بود و دست نویسندگان و صاحبان قلم و اندیشه هم استانی را جهت همکاری به گرمی می‌فشارد .

امیدواریم سال جدید سال حل مشکلات و معضلات اقتصادی و سال فراهم شدن یک زندگی خوب برای همه بویژه برای هم استانی هایمان باشد ، سالی پر رونق و همراه با کار و تلاش و فعالیت و پیشرفت . امیدواریم .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو