روز خبرنگار !!

کد خبر: 863-10517 گروه: یادداشت
1401/05/17 22:23
روز خبرنگار !!

روز پرستار ، روز معلم ، روز خبرنگار و.. جملات تکراری و کلیشه ای هستند که فقط در سیاهی تقویم ثبت شده اند .

امروز ۱۷ مرداد به بهانه روز خبرنگار از تعداد زیادی دوستان و مخاطبان پیام تبریک دریافت نمودم لذا بهانه ای شد ضمن قدردانی از این عزیزان ، چند جمله ای بنویسم تا به یادگار بماند.

همانطور که روز پرستار و معلم هم آمد و گذشت و آبی برای این اقشار گرم نشد ، آبی برای خبرنگاران با این اوضاع مملکت و مسئولین بی پاسخگو گرم نخواهد شد !!در این روز با انتشار پیام و بیانیه های رسمی با جملات زیبا همچون چشم بیدار جامعه ،  وجدان بیدار ، صدای مردم و.. از خبرنگاران یاد می‌کنند اما همه خوب میدانیم دردی از کسی دوا نخواهد شد چه درد مردم و چه درد خبرنگار !!اگر پای درد و دل خبرنگاران واقعی نشسته باشید حتما از شکایت ها ، تهدیدها ، طعمه ها و تخریب هایی که پس از انتشار مطلبی علیه آنان شروع می‌شود آشنا خواهید شد که چه ساعت‌های سختی بر آنان میگذرد و چه فشارهایی را  تحمل می‌کنند.

براستی خبرنگار چه می‌خواهد؟ جز جوابی قانع کننده  برای مخاطبان ، جز حل مشکلات و کاستیهای جامعه ، جز پاسخگویی مسئولی با روی گشاده ؟!!

اقایان مسئول ؛ خبرنگاران و فعالان رسانه ای به تبریک و تقدیرهای آبکی احتیاج ندارند ، آنان به شناخت جایگاه حرفه ایشان  توسط شما نیاز دارند آنان به قانونی شفاف و قوی در حمایت از خبرنگار نیاز دارند .جان کلام اینکه ؛ خبرنگار یعنی سختی ها را تحمل کردن ، یعنی جور بی کفایتی و بی مدیریتی ها را کشیدن ، یعنی اذیت و آزار و تهدیدها را به جان خریدن ، یعنی دویدن های مداوم و نرسیدن به جرم اینکه نامش خبرنگار است .

‏آتش به سراپرده غم خواهم زد

بر جاده زندگی قدم خواهم زد

در روز خبرنگار سوگند خورم

تا جان به تنم هست قلم خواهم زد

 

خبرنگاران ، فعالین مجازی ، شهروند خبرنگاران  روزتان مبارک


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو