20 هزار راننده در حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری فعال است

کد خبر: 966-10927 گروه: اخبار
1401/09/27 23:26
20 هزار راننده در حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری فعال است

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از فعالیت 20 هزار راننده در این استان خبر داد و گفت: چهار هزار راننده در بخش مسافری و 16 هزار راننده در بخش باری در این استان فعالیت دارند.

 

به گزارش خبرنگار دیده‌بان، روح‌الله غلامی روز یکشنبه به مناسبت روز حمل و نقل از رشد 12.7 درصد جابجایی مسافر در این استان طی هشت ماهه سالجاری خبر داد و افزود در این مدت یک میلیون و 800 هزار مسافر از استان جابجا شده است.

وی ادامه داد: در این استان 2 هزار و 190 ناوگان مسافری به همراه چهار هزار راننده فعال است که سه درصد ناوگان مسافربری و چهار درصد رانندگان این حوزه کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامی همچنین از جابجایی چهار میلیون تن کالا از سوی ناوگان باری استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر  16 هزار راننده در استان با هفت هزار و 900 ناوگان در حوزه بار فعالیت دارند و در سالجاری یک درصد از مجموع بار کل کشور را جابجا کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: 6 هزار ناوگان وانت بار نیز در استان فعال است که 2.7 درصد ناوگان کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامی با اشاره به فعالیت 62 شرکت حمل و نقل کالا و 60 شرکت حمل و نقل مسافری در استان، خاطرنشان کرد: همچنین 10 انجمن صنفی شامل انجمن صنفی رانندگان، انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان و انجمن‌های کارفرمایی حمل و نقل کالا و مسافری در این استان حقوق صنفی رانندگان را پیگیری می‌کنند.

وی از صدور 22 هزار و 541 برگه معاینه فنی در استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در استان سه مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از بررسی 86 مورد تخلف رانندگان استان در کمیسیون ماده 11 و رسیدگی به 73 مورد تخلف شرکت‌ها در کمیسیون ماده 12 طی سالجاری خبر داد و گفت: سامانه 141 به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت شکایات مردمی است.

 


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو