#سال_نحسی_که_گذشت..!!

کد خبر: 1108-20113 گروه: یادداشت
1402/01/13 18:54
#سال_نحسی_که_گذشت..!!

سال ۴۰۱ را با هر ناملایماتی که داشت پشت سرگذاشتیم ، سالی که برای روزنامه نگاران سال نحسی بود سالی که روزنامه نگاران حرفه ای تاوان سختی پرداخت کردند ، ولی گذشت .

روزنامه دیده بان هم وارد نهمین سال انتشار خود شد . خیلی ها تهدیدمان کردند که درب روزنامه را خواهند بست ، آنها رفتند و ما هنوز در کنار شما مخاطبان هستیم و مصمم تر از قبل ایستاده ایم .
مطالبی که نوشتيم و یا منتشر کردیم گاهی باعث رنجش کوته نظران شد و گاهی هم مورد تحسین قرار گرفت .
گاهی ما را به چپ منتسب کردند گاهی هم به راست ، بدون اینکه توجه کنند بارها گفته ایم از چپ و راست متنفریم و تعلقی به هیچکدام از جناح های منفعت طلب نداریم و وامدار این جناح و آن جناح نیستیم ، بخاطر مواضع مان ، هم از جناح دیروز ضربه خوردیم هم از جناح امروز .
سعی کردیم از دایره انصاف و حقیقت خارج نشویم و تحت تاثیر  زر و زور قرار نگیریم ، بماند چون به توصیه برخی دوستان توجه نکردیم و نمی‌کنیم و از موضع خود کوتاه نیامدیم تعدادی از دایره دوستی با ما خارج شدند و بخاطر مواضع جدی مان دوستان بیشتری را هم جذب کردیم . با جمع کوچکمان در طول روز سعی کردیم با تهیه و تنظیم مطالب جدید اجتماعی و فرهنگی و گاهی هم سیاسی در مسیر اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و روشنگری در حد توان و بضاعت اندک‌ مان روزنه ای روبه آینده ای روشن باز کنیم و راه مان ادامه دهیم .
در دوره ای که کتاب و روزنامه و مجلات جایش را به فضای مجازی داده است و رسانه های مکتوب نفس های آخرشان را می‌زنند  تلاش کردیم روزنامه را سرپا نگهداریم  و با مختصر کردن مطالب ، مراقب حوصله مخاطب مان باشیم !

در سالی که گذشت سعی کردیم شعار رسانه رکن چهارم دموکراسی را باز هم در حد شعار ، آن را زنده نگهداریم و کاستی‌ها ، کمبودها و سوءمدیریت ها را جوری که نتوانند جوهر قلممان را بخشکانند  برجسته کنیم و مسائل و مشکلات را بگوش مخاطبش برسانیم هر چند گاهی پاسخی قانع کننده ای هم نگرفتیم .
در سالی که گذشت بدلیل ناامیدی از تغییرات و شعارهای داده شده دولت و نداشتن سواد رسانه ای برخی ، شاید آن شور و شوق نوشتن سال‌های قبل را نداشتیم اما بخاطر اینکه شرمنده شما و وجدانمان نشویم با انتشار چند جمله کوتاه در حد درد و دل و اینکه می‌فهمیم در استان و مملکت چه خبر است عبور  کردیم .
حامی دولت بودیم و هستیم تا جاییکه مسئولانش در جهت منافع مردم قدم برداشتند و بردارند و جائیکه منافع کشور و مردم را در خطر دیدیم چون عهد اخوتی با کسی نبسته ایم هر چند گوش شنوایی هم نبود ولی در حد و اندازه خودمان نقد و روشنگری کردیم .
در سال پيش رو با توجه به وضعیت موجود ، تحولات کشور ، تورم سرسام اور و وجود  برخی مسولان کم خِرد پیش بینی سالی مطلوب و مورد رضایت مردم کار سختی است اما امیدواریم خداوند مهربان نگاهی از سر لطف و مهربانی به این سرزمین داشته باشد تا از گزند نابخردان داخلی و معاندین خارجی در امان بماند .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو