گنبد آهنین !!!

کد خبر: 1378-20718 گروه: یادداشت
1402/07/18 19:48

طهماسبی – مدیر مسئول

 

افکار عمومی تحت شعاع جنگ گروه‌های جهادی فلسطین با اسرائیل قرار گرفته است. جنگی که هیچ برنده ای ندارد و آینده آن در هاله ای از ابهام قرار دارد که چگونه و چطور پایان خواهد یافت یا شاید باز هم بین دو طرف آتش بس برقرار شود .

بخشی که افکار عمومی را متحیر کرد تبلیغات صورت گرفته از گنبد آهنین و نفوذناپذیر بودن ارتش اسرائیل در مقابل حملات گروههای فلسطینی‌ و دوم سیستم اطلاعاتی آنها موساد بود که نشان داد توهمی بیش نبوده است .

چنان گنبد آهنین را در مقابل حملات موشکی نفوذناپذیر می‌دانستند که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دنبال خرید و انعقاد قراردادهای مخفیانه و آشکار با اسرائیل بودند که این جنگ نشان داد در مقابل ساده ترین تسلیحات ، اتفاقا بدجور نفوذ پذیر است .

سیستم اطلاعاتی اسرائیل را آنچنان غولی ازش ساخته بودند در حالی که این جنگ نشان داد حتی خبر نداشتند در بیخ گوش خودشان چه اتفاق و برنامه ای در حال اجرا بوده است .

نکته مهم دیگر این جنگ اسیر گرفتن تعداد قابل توجهی از نیروهای اسرائیلی و اعزام آنها به داخل غزه هست که صهیونیست ها را به کما برده است .

جنگی که بنام طوفان الاقصی نام گرفت علاوه بر شکست های نظامی ، حوزه دیپلماتیک  اسرائیل و منطقه را دچار چالش خواهد کرد که تبعات آن در آینده مشخص خواهد شد .

اما آنچه را که افکار عمومی ما ، با دقت دنبال می‌کند این است که بالاخره آینده این جنگ چه خواهد شد ؟ آیا اسرائیل شکست مفتضحانه خود را با قتل عام مردم بی دفاع غزه جبران خواهد کرد ؟ اگر جنگ به این زودی‌ها خاتمه نیابد دیگر کشورهای درگیر این جنگ چه کشورهایی خواهند بود؟ رفتار با اسرای دو طرف که بیشترشان زنان و کودکان هستند چگونه خواهد بود ؟ آیا داعشی وار باید با اسرای بی دفاع رفتار کرد ؟ نقش کشور ما در این جنگ چه می‌شود ، آیا تبعات آن گریبانگیر کشور ما را خواهد گرفت ؟ تکلیف دلارهای بلوکه شده ما در دیگر کشورها چه می‌شود؟ آیا در صورت ادامه جنگ ، مردم ما باز هم باید ریاضت اقتصادی بکشند یا خیر ؟

ختم کلام اینکه ؛ هیچ جنگی برنده ندارد ، این وسط غیر نظامیان هستند که از هر دو طرف کشته می‌شوند ، قطعا ساکنین فلسطین حق زندگی در سرزمینشان تحت دولت و حکومت خودشان را دارند ، اسرائیل هم یک دولت مستقلی است و حامیان قدرتمندی دارد که براحتی حاضر نخواهند شد بیخیال این کشور در خاورمیانه شوند .

نکته آخر اینکه ؛ امیدوارم مردم ما تاوان اشتباهات سیاستمداران داخلی و خارجی فعلی و دسیسه های استعمارگران انگلیس و فرانسه که هفتاد سال پیش باعث ایجاد این غده سرطانی در این گوشه از منطقه شدند را برای هزارمین بار پس ندهند !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو