۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح سد بیدکان از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور پیشنهاد شد

کد خبر: 1503-21003 گروه: اخبار
1402/10/03 20:09

سمیه رئیسی دهکردی

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: برای اجرای طرح سد بیدکان از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور ۵۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد شده است که با تخصیص این اعتبار پیشرفت فیزیکی این طرح افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حسین برزگر تأکید کرد: تکمیل طرح سد بیدکان از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای این بخش است که با اجرای این طرح دو هزار و ۷۰۰ هکتار آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد انجام خواهد شد.
وی افزود: برای اجرا و تکمیل مرحله دوم این طرح، قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد و عملیات اجرای مرحله دوم آبرسانی آغاز شده است.
برزگر تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال لوله در چندماه گذشته خریداری شده است و ۸۰۰ میلیارد ریال لوله نیز از محل فروش اموال و اعتبارات ملی خریداری خواهد شد.
وی یادآور شد: تاکنون رفع تداخلات ۱۰۰ پلاک از مجموع ۱۰۸ پلاک زمین‌های کشاورزی و ملی شهرستان شهرکرد در کارگروه شهرستان نهایی شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری رفع تداخلات این ۱۰۰ پلاک نهایی و کاداستر این زمین‌ها تهیه و به منابع‌طبیعی تحویل داده شود.
رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه در استان اضافه کرد: تاکنون چهار گلخانه در این بخش راه‌اندازی شده بود، که در یک سال گذشته این تعداد به ۱۴ گلخانه رسیده و توسعه ظرفیت‌های جدید مهم‌‌ترین برنامه سال‌جاری است.
برزگر گفت: برای احداث مجتمع دامداری دام سبک و سنگین در این بخش به‌‌عنوان دغدغه مهم مردم مکان‌یابی انجام شده است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو