تهدید در فضای مجازی جرم است

کد خبر: 1610-21201 گروه: اخبار
1402/12/01 21:05
تهدید در فضای مجازی جرم است

احمدرضا طهماسبی

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی کاربران در فضای مجازی جرم‌انگاری شده است.

مرتضی عسگری گفت: تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی کاربران در فضای مجازی طبق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی جرم‌انگاری شده و قابل پیگیری است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون جرایم رایانه‌ای، تهدید، ایجاد هراس برای اخاذی مالی و یا کام‌جویی‌های غیراخلاقی در موبایل و یا شبکه‌های اجتماعی قابل پیگیری حقوقی است.
وی افزود: افراد موظفند عکسی را در فضای مجازی منتشر و به اشتراک بگذارند که بابت انتشار آن نگران نباشند.
عسگری گفت: در این راستا انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی شود، خواه تهدیدکننده به این واسطه، تقاضای مال به قصد اخاذی کرده یا نکرده باشد، جرم صورت گرفته است.وی افزود: بنابراین همین که کسی شما را تهدید به افشای اطلاعات خصوصی شامل عکس‌ها، متن چت‌ها، صدای ضبط‌شده و فیلم کرده باشد، حتی اگر هرگز آن عمل را انجام ندهد (که در اکثریت مواقع این تهدیدات هرگز عملی نمی‌شوند)، ارتکاب جرم «تهدید» از سوی او قطعی و برای شما قابل شکایت و پیگیری است.
عسگری گفت: برای جلوگیری از این گونه جرایم افراد باید هنگام انتشار اطلاعات شخصی خود به تبعات آن بیاندیشند و در صورت مشاهده این گونه جرایم با شماره ۳۴۶۸۵۶ پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تماس بگیرند.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو