راه اندازی سامانه ثبت فعالیت‌های مراقبان سلامت در چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 1497-21001 گروه: اخبار
1402/10/01 21:08
راه اندازی سامانه ثبت فعالیت‌های مراقبان سلامت در چهارمحال و بختیاری

برای اولین بار در کشور سامانه ثبت فعالیت‌های مراقبان سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری راه اندازی و اجرا شد.

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح در راستای اجرای فعالیت‌ها و انجام غربالگری دانش آموزان از سوی مراقبان سلامت در مدارس  است.
فخرالدین اسدی افزود: با توجه به اینکه در سنوات قبل، مراقبان سلامت نتایج فعالیت‌های خود از جمله آموزش، نظارت بر بهداشت و ایمنی و معاینات دانش آموزان را به صورت دستی و در دفاتر مربوطه ثبت می‌نمودند، با طراحی سامانه مذکور مراقبین سلامت می‌توانند ضمن ثبت سیستمی اطلاعات، نتایج فعالیت‌های خود را در سامانه مشاهده نموده و این دسترسی برای کارشناسان مناطق، شهرستان‌ها و اداره کل قابل رصد و بررسی است.
به گفته وی، سامانه‌ای شدن ثبت فعالیت ها، کاهش هزینه‌های سالانه جهت چاپ دفاتر، تسریع در گزارش گیری، پیگیری ارجاعات دانش آموزان و ارزیابی فعالیت مراقبین سلامت از مزایای این طرح است.
معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در سامانه مذکور کارشناسان مناطق، شهرستان‌ها و استان می‌توانند به صورت آنلاین فعالیت مراقبین سلامت را در مدارس رصد و پیگیری نمایند.
اسدس گفت: امسال در استان چهارمحال و بختیاری ۸۵ مراقب سلامت رسمی و ۶۰ نیروی شاغل در پست مراقب سلامت در ۲۸۵ مدرسه دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو