تنور انتخابات !!

کد خبر: 1626-21208 گروه: یادداشت
1402/12/08 20:54
تنور انتخابات !!

طهماسبی

چند روز پیش مهمان دوست رسانه ای در یکی از استانهای بزرگ کشور بودم ، آنجا هم تنور تبلیغات انتخابات مجلس  سرد و بی رمق بود ، با اینکه هزاران نفر برای جلوس بر صندلی سبز مجلس در حال رقابت هستند اما به جرات می‌توان گفت این بازی اعداد است نه شور و شوق انتخاباتی !!

متاسفانه با اندک نگاهی به سوابق و رزومه برخی کاندیداها براحتی می‌شود فهمید بسیاری در حد شورای شهر یا روستا نیستند چه رسد به نمایندگی مجلس که وارد این عرصه شده اند .

نمیدانم شاید برخی برای تاییدیه گرفتن یا کسب شهرت ثبت نام کرده باشند و الا تخصص و سواد اجتماعی،  سیاسی و اقتصادی و آشنا نبودن به لایه های سیاست داخلی که از لازمه های اولیه نمایندگی مجلس است ، متاسفانه بسیاری بی خبرو بی بهره اند  !!

آنچه انتخابات پیش رو را بسیار حساس کرده و باعث شده برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای ، زمین و زمان و دین و دنیا را بهم ببافند تا اکثریت مردم پای صندوق ها حاضر شوند مشروعیت و مقبولیت نظام است ، که اگر استقبال مردم از انتخابات ضعیف باشد نظام را در آینده دچار چالش جدی خواهد کرد .

وقتی ماه‌ها و سال ها فریاد زدند و زدیم که مراقب اعتماد عمومی به دولت و نظام باشید و کسی گوش نکرد .

وقتی با گلوی گرفته و قلمی زخمی هشدار دادیم بفکر سفره مردم باشید و توجهی نکردند .

وقتی فریاد زدیم این راهی که شما می‌روید به ترکستان ختم خواهد شد ، پوزخند زدند و پرونده ساختند .

و وقتی گفتیم قدرت بی قدرتان ، نافرمانی مدنی است ، اما باور نکردید ، نتیجه این شد که برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای ، دست به دامان شرع و آخرت و .. مردم شده اید !!

نمیدانم دیگر چه بنویسیم که شما را بیدار کند چون گفتنی ها بارها گفته شده ، هشدارها داده شده ، انتقادها از سر دلسوزی بیان شده ولی کاری کردید مردم توجهی به شعار و وعده ها و تشرهای شما نداشته باشند و کار خودشان را بکنند !!

شما باید بذر امید را میکاشتید که نداشتید،  شما باید اعتماد عمومی را ترمیم می‌کردید که نکردید ، شما باید فضای شاداب و با نشاطی برای مردم فراهم می‌کردید که نکردید تا بیش از ۸۰ درصد مردم پای صندوق راي حاضر شوند .

حتما فکر کردید هرچه بگویید مردم باور می‌کنند یا گفتید تناقض گویی های شما را مردم نخواهند فهمید ولی کاری کردید که خوشبین ترین کسانی که روزی برای شما یقه پاره می‌کردند هم دچار استرس و اضطراب کاهش حضور مردم در روز رای گیری شده اند !!

این مردم  قضاوتشان را از کف بازار،  میزان حقوق و درآمد ، فاصله طبقاتی ، شنیدن اختلاس ها و رانت‌خواری ها و آزادی بیان راستی آزمایی می‌کنند ، نه آنچه شما سخنرانی میکنید !!

سخن آخر اینکه ؛ اگر عملکردتان مثبت و مقبول مردم است هیچ نگران نباشید نیاز به قسم و التماس هم نیست  ولی اگر به عملکردتان شک دارید به استقبال مردم از انتخابات شک کنید چون این مردم بصیر ، خوب میدانند چکار کنند !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو