گرانی و تورم ...!!

کد خبر: 1235-20405 گروه: یادداشت
1402/04/05 21:52
گرانی و تورم ...!!

طهماسبی -

دولت اعلام می‌کند تورم را مهار کرده است برخی هم در نقطه مقابل می‌گویند شرایط بدلیل سال انتخابات و مذاکرات برجامی مانند فنری شده که تا اطلاع ثانوی جمع شده است و هر آن احتمال آزاد شدن فنر و تورم لجام گسیخته وجود دارد ، این وسط چه کسی راست میگوید الله اعلم ، ما عوام هم فرق بین گرانی و تورم را نمی‌دانیم !

واقعا ما مردم چه می‌دانیم تورم نقطه به نقطه یعنی چه؟ تورم ماهانه و فصلی یعنی چه ؟ تورم مواد غذایی یعنی چه ؟ تورم مواد مصرفی یعنی چه ؟تورم مسکن و اجاره یعنی چه ؟ تورم ماست و شیر و پنیر یعنی چه ؟ تورم نان و گوشت و مرغ و ماهی یعنی چه ؟ تورم لوازم خانگی یعنی چه ؟ تورم میوه و گوجه و خیار یعنی چه ؟ تورم چپ و راست و اصولگرا و اصلاحطلب یعنی چه ؟

خداوکیلی مگر برای ما عوام فرقی هم می‌کند اسم این گرانی ها چیست ؟ تورم نقطه به نقطه است یا تورم سالیانه ؟!

ما عوام در همین حد می‌دانیم که وقتی زیربنای اقتصادی کشور خراب است ، وقتی با دنیا سر جنگ داری ، وقتی قدرت های اقتصادی دنیا تحریم ات کرده اند ، وقتی دزدی و اختلاس و فساد زیاد است ، وقتی امور کشورت بجای علمی بر اساس اعتقادات مدیریت می‌شود ،  وقتی برخی قوانین بی پایه هستند ، وقتی از تجربه استفاده نمی‌شود و با آزمون و خطا پیش می‌روند ، وقتی اقتصاد کشور سیاسی بشود ، وقتی اعتقادات مردم سست شود و..‌ دیر یا زود تورم و گرانی افسار پاره می‌کند ، این دولت و آن دولت هم  ندارد .

سخن آخر اینکه کاهش تورم و رشد اقتصادی ، نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که در تعامل با دنیا به نتیجه خواهد رسید ، امیدوارم این تعاملی که حاصل یکدست شدن قدرت است دائمی باشد !


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو