سالی که نکوست از بهارش پیداست !!

کد خبر: 1653-30119 گروه: یادداشت
1403/01/19 19:47
سالی که نکوست از بهارش پیداست !!

طهماسبی

 

هر اتفاقی در دنیا رخ دهد اقتصاد کشور ما متاثر از آن می‌شود ، خواه در آمریکا انتخابات برگزار شود ، خواه در برزیل و شیلی کودتا شود و خواه در یک کشور آفریقایی تغییر رژیم  رخ دهد !!

ماشالله اقتصاد کشور ما در عین اینکه ادعای  بسته بودن دارند انگار به بند تمبان تمام کشورهای دنیا گره خورده است و هر اتفاقی اقتصاد کشور ما را متلاطم می‌کند.

کافیست کسی سخنرانی آتشینی کند تا تمام رکوردهای اقتصادی کشور به یک طرفه العین جابجا شود ، کافی‌ست در گوشه ای از این کشور کسی ترقه ای بترکاند حباب هایی بوجود خواهد آمد که کل جامعه از آن متاثر خواهد شد .

الان که در ساعت ۵ بعدازظهر روز یکشنبه است دارم این یادداشت را می‌نویسم دلار به ۶۵ هزار تومان سلام داده و سکه هم بر نوک قله ۴۶ میلیونی نشسته و به مردم ما ناز می‌فروشد! حتی فروختن سکه توسط دولت هم دردی از اقتصاد فرو پاشیده ما درمان نکرد و معلوم نیست این بازی شوم انتهایش چه خواهد شد  و شوربختانه طبق معمول در سال چهارم عمر دولت ها هم بلبشوی اقتصادی سفره ملت را به باد خواهد داد !!

وقتی سیاست دوا درمان و قوی داخلی و خارجی درستی نداریم ما ملت با هر اتفاقی مانند اسپند بر آتش نابسامانی ها بالا و پایین خواهیم پرید .

متاسفانه ثابت کرده ایم ابتکار که نداریم هیچ ، حتی بلد نیستیم از اقتصاد دیگر کشورها تقلب و کپی برداری کنیم تا بدانیم آنها چجور تورمشان را کاهش داده یا ثابت نگه داشته اند !

آنچه صاحب‌نظران می‌گویند این است که  اقتصاد قوائد منطقی و علمی خودش را دارد و مثل فرهنگ حاکم بر مدیریت هیئت و مساجد نیست که با یک دستور میدهم تورم کاهشی شود ، تورم کاهش یابد ، برای حل مشکلات اقتصادی کشور که روز به روز داریم به مرز بحران نزدیک می‌شویم باید حاکمان مملکت تدبیری عاجل کنند .

باور کنید اگر تمام تیم اقتصادی دولت عوض شود ، حتی آقای رییسی کنار برود و بهترین متخصصان جهانی را بیاوریم ، تا وقتی  تحریم ، رانت ، شرکتهای خصولتی و دولتی و حاکمیتی ، دشمنی با دنیا و جنگ با مردم هست ، اقتصاد درست نخواهد شد و روز به روز به بحران های بیشتر نزدیک خواهیم شد .

سخن آخر اینکه ؛

‏ مملکت‌ داری فقط شعار و فریاد زدن و از دیوار سفارت بالا رفتن و برجام آتش زدن و پشت تریبون ، فحش دادن که نیست ، ایجاد آرامش و امنیت اقتصادی و روانی مردم هم مملکت داری است که ظاهرا برخی از آقایان از  آن بی خبرند ، نمی‌دانم دقیقا دلار و درصد تورم چند بشود خواهند گفت اشتباه کردیم تا مملکت را بسپارند دست اقتصاد دان و تحصیل‌کرده واقعی !!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو