چهارمحال و بختیاری پیشتاز در محرومیت زدایی

کد خبر: 1194-20310 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1402/03/10 18:52
چهارمحال و بختیاری پیشتاز در محرومیت زدایی

جهادگران بسیجی با حضور به موقع خود در صحنه‌ها و میدان‌های خدمت، کارآمدی، روحیه جهادی و نقش با اهمیت گروه‌های جهادی را نشان داده‌اند که نمونه‌های اخیر آن بحران برف در استان چهارمحال و بختیاری در زمستان سال گذشته بود.

خوشبختانه گروه‌های جهادی طی این سال‌ها در بازگشت امید و نشاط بین مناطق محروم عملکرد درخشانی داشته‌اند که این رویکرد باید با قوت ادامه یابد.

یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری ترویج، گسترش و ارتقای کار جهادی بوده و در گام دوم انقلاب، تقویت و توسعه حرکت‌های جهادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیام ۹ بندی ایشان در یازدهم مرداد ماه سال ۹۸ چراغ راه و مسیر همه جهادگران بسیجی می باشد و همه باید با تمام توان برای عملیاتی کردن این پیام پای کار بیایند.

در همین راستا گروه های جهادی استان چهارمحال و بختیاری با مدیریت صحیح قرارگاه محرومیت زدایی استان تمام قد پای کار آمده و در جبران محرومیت ها نقش موثری داشته اند.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جوان با تشریح فعالیت های این سازمان در سال گذشته، اظهار داشت: در سه ماه پایانی سال گذشته با بارش نزول رحمت برف در استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ، فعالیت گروه‌های جهادی استان تشدید شد و برای کمک به گرفتارشدگان در برف از تعدادی از گروه‌های جهادی استانهای دیگر نیز کمک گرفته شد.

فعالیت گروه های جهادی در مدیریت بحران برف سال گذشته

سرهنگ هوشنگ فولادی ادامه داد: با تلاش های فرمانده سپاه استان به سراسر کشور فراخوان داده شد و اگر زحمت سردار اکبری نبود بحرانی به بحران های استان اضافه و کمک رسانی به گرفتاردگان در برف با چالش جدی روبرو می شد.

وی با اشاره به اعزام 102 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به استان در بارش‌های برف سال گذشته، تصریح کرد: علاوه‌بر آن 143 گروه جهادی برای کمک به مردم و برف‌روبی خانه‌های شهری و روستایی به ویژه در شهرستان کوهرنگ اعزام شدند و همدلی و هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌ها برقرار شد.

رییس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری همچنین از فعالیت گروه‌های جهادی در ایام نوروز خبر داد و گفت: 160 گروه جهادی فعال و متخصص در سراسر استان اعم از پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

فولادی در ادامه به تداوم فعالیت های این نهاد در سالجاری اشاره کرد و گفت: طرح جمعه تا جمعه از دیگر خدماتی است که برپایه میز خدمت اقشار بسیج از جمله اصناف، ورزشکاران و حقوقد انان به جامعه هدف خود ارائه می‌کنند و این طرح همچنان ادامه دارد.

توزیع ۳۱ مرحله بسته معیشتی با یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان

وی با اشاره به 31 مرحله توزیع بسته های معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، اظهار داشت: ارزش ریالی این بسته ها یک هزار و 150 میلیارد تومان بوده است که بین اقشار محروم در سراسر استان توزیع شده است.

رییس بسیج سازندگی سپاه استان  با اشاره به برگزاری سه مجمع بزرگ جهادگران فاطمیون، تصریح کرد: در سومین مجمع که با حضور یک هزار بسیجی برگزار شد، حدود 100 نفر از فعالان جهادی که طی چند سال فعالیت انجام داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند، هفت هزار بسته معیشتی توزیع و از خانواده شهدای جهادی تجلیل شد.

فولادی، ورود قرارگاه امام حسن(ع) به استان و خدمات رسانی به مردم مناطق محروم را از شاخص‌ترین فعالیت های این نهاد برشمرد و گفت: قرارگاه از سال گذشته وارد استان شد و حضور آن برای آبرسانی پایدار، جاده سازی و احداث مسکن مددجویی ادامه دارد.

نقش فعال قرارگاه امام حسن(ع) در مناطق محروم استان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته آبرسانی به ۴۴ روستای دارای تنش آبی استان، احداث ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی و مرمت و تعمیر ۷۰۰ واحد مسکن از سوی قرارگاه امام حسن(ع) انجام شد.

رییس بسیج سازندگی سپاه استان از انعقاد ۶۰ میلیارد تومان قرارداد عمرانی و غیرعمرانی در استان برای سال‌جاری خبر داد و گفت: این قراردادها شامل ساخت مسکن، سرویس بهداشتی، تعمیر و مرمت جاده، پل، مسجد، مدرسه تهیه لوازم التحریر، تجهیز کارگاه های اشتغالزایی و تهیه جهیزیه است.

تهیه و توزیع ۶۰۰ سری جهیزیه

فولادی افزود: امسال 600 سری جهیزیه از سوی قرارگاه محرومیت زدایی بین نیازمندان استان توزیع می شود.

وی مشارکت در ساماندهی گلزارهای شهدا را از دیگر برنامه های این نهاد در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا با بنیاد شهید و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تفاهم نامه بسته شده است.

رییس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فعال کردن گروه های جهادی اقشار و تخصصی کردن گروه ها، تدوین اطلس جهادی گروه های جهادی، و پالایش گروه ها و برگزاری میزهای خدمت از دیگرفعالیت های این سازمان به شمار می رود.

فولادی خاطرنشان کرد : اگر چه در سالهای گذشته توزیع قیر رایگان را داشتیم اما امسال برای جاده های بین مزارع و جاده های روستایی قیر بیشتری اختصاص یافته است.

وی اجرای طرح ژنتیک دام را از دیگر طرح های مهم این نهاد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه استان با دارا بودن سه میلیون راس دام قطب دامداری کشور به شمار می رود احیای نژادهای نسل گذشته استان یک ضرورت است که این مهم با کمک موسسه رویان از طریق قرارگاه محرومیت زدایی در دست انجام است.

فولادی افزود: طی سال گذشته یک هزار و 600 فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان از محل تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ پرداخت شد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو