استاندارد دینی !!

کد خبر: 1385-20722 گروه: یادداشت
1402/07/22 20:10

طهماسبی

تقویم را ورق زدم ببینم چه مناسبتی در پیش داریم تا به دوستان تحریریه بگم اگر تمایل دارند در مورد مناسبت های این هفته مطلبی بنویسند .

دیدم ۲۲ مهر را روز جهانی استاندارد نامگذاری کرده اند . اتفاقا هفته پیش برنامه هایی بمناسبت هفته استاندارد هم در کشور و هم استان برگزار شد .

در خصوص علامت استاندارد روی کالا ها و فواید آن زیاد گفته شده بعید می‌دانم کمتر کسی از این علامت بی خبر باشد .

اینبار می‌خواهم از استاندارد اخلاق بنویسم ، اگر اخلاق و رفتار ما برند استاندارد داشته باشد چه خواهد شد!!

وجود علامت استاندارد نشانه مرغوبیت کالاست حالا اگر اخلاق ما دارای این علامت باشد چه خواهد شد ؟!

معتقدم دین آمده است که اخلاق و رفتار ما استاندارد شود ، دین آمده است که به ما بگوید آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران هم نپسند ، دین آمده است که بگوید پشت سر برادر و خواهر دینی ات غیبت نکن ، دین آمده است که بگوید به کسی ظلم نکن و جلوی ظالم باید ایستاد و خلاصه دین آمده است که بگوید ای آدم ، آدم باش!!

قضاوت با شما ولی باور کنید

اگر اخلاق و رفتار ما استاندارد دینی داشت بی اخلاقی و بی عفتی رایج نبود ، دشمن یکدیگر نبودیم ، پشت سر دیگری حرف نمیزدیم ، نان کسی را آجر نمی‌کردیم ، خیر خواه دیگران بودیم ،  منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح نمی‌دادیم،  برای بدست آوردن موقعیت و منافع شخصی ، دیگری را تخریب نمی‌کردیم ، به راحتی  تهمت نمیزدیم ، بد دیگران را نمی‌خواستیم ، اینقدر ریا و پلشتی در جامعه رایج نبود ، اینقدر فقر و دزدی و فساد نداشتیم ، دیگران را نردبان بالارفتن خود قرار نمیدادیم ، کینه و نفرت وجود نداشت ، قتل و کشتار صورت نمیگرفت !!

خلاصه اینکه ؛

هیچ دین و نماز و روزه ای تو را به بهشت نخواهد برد مگر اینکه انسانیت داشته باشی .

 ایکاش کمی روی استانداردهای دینی هم کار می‌کردیم ، برایش مراسم و مناسبت می‌گرفتیم تا شاید روزگارمان روزگار شود ، البته که امروزه باید از دیندارانِ دین نشناس به خدا پناه برد !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو