اعتقادات سطحی !!

کد خبر: 1507-21004 گروه: یادداشت
1402/10/04 18:51
اعتقادات سطحی !!

طهماسبی

 

همینطور که کوچه گرد فضای مجازی شده بودم در یکی از گروه‌ها دیدم بنده خدایی کمپین خواندن فلان سوره قرآن برای پیروزی فلسطین بر اسرائیل راه انداخته است .

 

عادت ندارم به هر مطلبی واکنش نشان دهم و اظهار نظر کنم ولی گاهی اوقات جهت روشنگری و مقابله با خرافات لازم است آنانی که می‌شود را از خواب غفلت بیدار کرد لذا نظر شخصی خودم را ابراز میکنم .

در زیر مطلب آن برادر نوشتم اگر اول اقدام و عملی شود و برای بهتر انجام شدن آن عمل ، با دعا از خدا طلب کنیم ، پسندیده تر است  نه اینکه دست روی دست بگذاریم و فقط با دعا بخواهیم خدا حاجتمان را برآورده کند ، کاری اشتباه است .

حال چند نکته در این رابطه ؛

آیا صدام حسین کافر که ۸ سال جوانان این مملکت را به خاک و خون کشید دعای نابودی برایش نخواندید یا نخواندند ؟  آیا همین آمریکای جنایتکار صدام را چندین سال بعد ، از پا در نیاورد و به دار مجازات اش نیاویخت؟؟

یا همین روئسای جمهور آمریکا که هر کدام حدود یک قرن عمر می‌کنند و به مرگ طبیعی می‌میرند ، کم برای نابودیشان دعاها کردیم آیا مردند و هلاک شدند ؟؟

یا در همین یکی دو ماه برای نابودی نتانیاهوی جنایتکار دعای نابودی نکردیم ؟ یا خاخام های صهیونیست کم برای پیروزی اسرائیل دست به دعا نشدند ؟ کدامین به وقوع پیوست ؟!!

یا برای نابودی ترامپ جنایتکار که دستش به خون شهید سلیمانی آغشته است دعا نمیکنیم که به مرگ سختی از دنیا برود ؟؟

من دین پژوه و اسلام شناس تحصیلکرده در حوزه های دینی نیستم ، روزنامه نگار ساده ای ام که دین را تا جایی یاد گرفته ام و اجرا میکنم که بتوانم از پل صراط عبور کنم و اتفاقا اگر توانستم از این پل گذر کنم حتما از خداوند گله و دلخوری هایم را بخاطر ادیان و پیامبران و پیروانش دارم که خواهم گفت که چه میکشیم از برخی مقدس نماها !!

به یاد دارم سالها پیش بنده خدایی هر هفته جمعه شب ها در دعای کمیل در کنار قبور شهدا با زاری از خداوند میخواست جوانان این مرز و بوم سر و سامان بگیرند ، ازدواج کنند و راه کج نروند اما الان میبینم یکی از فرزندان همین فرد به اعتیاد مبتلا شده  ، فرزند دیگرش دست به دزدی می‌زند و خود همین فرد هم روزگار خوبی را سپری نمی‌کند!

میخواهم بگویم ؛

در عقاید و اعتقادات خود کمی تعقل کنید ، بد نیست گاهی این اعتقادات را به چالش بکشید و برداشت های سطحی خود از دین را برای دیگران توصیه نکنید !!

آنچه بعنوان یک اصل در جهان امروز  شناخته و پذیرفته شده است این است که دنیای امروز ، دنیای تعامل و احترام متقابل است ، احترام گذاشت احترام بگذار ، اگر زد بزن ، هر کسی که باشد چه آمریکا یا انگلیس و چه کشور دوست و برادر روسیه .

ناوگروه ارتش آمریکا برای هدفی خاص وارد خلیج فارس شد برایش رجز خواندند که ارتش امریکا در خلیج فارس با ما فارسی صحبت میکند اما دیدیم اتفاقا با لهجه امریکایی غلیظ گفتگو میکنند ، وقتی هم خارج شد گفتند دیدی آمریکا از ترس ما خلیج فارس را ترک کرد ! در حالی که برای حضور در خلیج عدن خلیج فارس را ترک کرد چون دید احتمال درگیری جمهوری اسلامی با اسرائیل بسیار بعید است و خواست حوثی ها را مهار کند که از اینجا رفت !

خطاب به دوستانی که چنین تحلیل های آبکی را در گروهای مجازی منتشر می‌کنند مینویسم ؛

  منبع خبری ات را عوض کن ، ورودی ذهنت را برای افکار و اعتقادات مختلف باز کن تا بیشتر بفهمی و بیشتر از این دچار شستشوی مغزی نشوی .

 دوستان عزیز ؛ بودجه یک وزارتخانه آمریکا برابر است با تمام بودجه کشورت ،  رئیس جمهور آمریکا به رئیس جمهور چین چند روز پیش توهین کرد اما رئیس جمهور چین گفت ؛ آمریکا شریک تجاری خوبی برای ماست و ..!!

واکنش رئیس جمهور چین خیلی معنی داشت اگر دقت کنید!

آدم افسوس می‌خورد برخی از همین کسانی که کمپین دعا و صلوات میلیونی راه اندازی می‌کنند از قضا سودای مجلس هم دارند و می‌خواهند برای نود میلیون نفر تصمیمات کلان هم بگیرند که اگر چنین شود باید بحال مردم و این سرزمین خون گریست !!

همین آمریکای جنایتکار  مردمش شب نمی‌خوابند صبح که بیدار شوند ببینند قیمت ها نجومی شده است . همین امریکا تورمش ۴درصد است ، همین آمریکا حدود ۳۰ درصد اقتصاد دنیا را در دست دارد ، همین آمریکا با مردمش سر جنگ ندارد و مردمش را به جان هم نمی اندازد ، همین آمریکا دوست و دشمن برایش معنی ندارد بلکه حرف آخر را منافع ملی اش می‌زند ، همین آمریکا سوال و نقد کردن از رئیس جمهورش را به تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام تعبیر نمی‌کند  و...

جالب اینکه تا بحثی از آمریکا و کشورهای پیشرفته میشود فورا میگویند امریکا در حال افول است !!

بله افول امریکا را داریم می‌بینیم ، تورم شان پنجاه درصدی شده ، خودروهای ناایمن سوار می‌شوند ،  بیکاری ، خشکسالی ، مهاجرت نخباگانشان را هم که حتما عیان است ، خودکشی در کشورشان زیاد است ،  اختلاس هایشان چای ،کنجاله ،خوراک دام ، فولاد ، برنج و.. است  !!

سخن کوتاه کنم ؛

باید بحال سطح تحلیل رجال سیاسی این مملکت خون گریست !


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو