با یک گل بهار میشود

کد خبر: 1225-20328 گروه: یادداشت
1402/03/28 17:28

زهرا موسایی - یکی ازنفرت انگیز ترین ضرب المثل هایی که شنیده ام این است که :"با یک گل بهار نمی شود".

امیدوارم روزی بیاید که این ضرب المثل از یاد تمام ایرانی ها رفته باشد و از همه کتاب های مان خط خورده باشد ...

خدا می‌داند این ضرب المثل مسبب چه انفعال ها و چه نشدن ها که نبوده است..!!چه بسیارکسانی خواستند کاری بکنند یا قدمی بردارند یادشان آمده که با یک گل بهار نمی شود و گمان کردند که نمی‌توانند... نمی‌شود ...و کاری نکرده اند ..

با این که بی‌تردید قدرت در جمعیت است و در اتحاد و همبستگی قدرتی است که قابل مقایسه با فرد نیست؛ با اینکه بهترین و درخشان‌ترین نتایج و دستاورد ها مرهون همفکری و هماهنگی در گروه و کار گروهی است؛ اما نمی توان قدرت یک فرد انسانی را نادیده گرفت یا دست کم گرفت .

تمام افرادی که دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند (مثبت یا منفی )و همه آنهایی که بشریت و تاریخ بشریت نام آنها را به عنوان تاثیرگذارترین انسانها به خاطر سپرده ،تنها و فقط یک نفر بوده‌اند ...گاندی، نلسون ماندلا ،مارتین لوتر،مسیح، هیتلر، ناپلئون چگوارا ،استالین، چنگیزخان و...هر کدام یک نفر بوده‌اند ...ببینید در یک فرد انسانی چه قدرت خارق العاده و توان شگفت انگیزی نهفته است و یک فرد انسانی چه ها که نمی تواند بکند ...اینها هرکدامشان گلی بوده اند که برای بخش عظیمی از جامعه ی  انسانی بهار آورده اند یا اینکه بخش بزرگی از بشریت را به نابودی کشانده اند .

بنابراین درنگ نکنید و به بهار فکر کنید !!هر کدام از ما فکر می‌کند زمین جای کثیفی است ؛یا اینکه موریانه فساد و ناپاکی جامعه را به ورطه نابودی کشانده؛ هرکسی از زشتی و پلشتی آدم‌ها در رنج است ؛هرکسی از دروغ و فریب بیزار است.. باید از خودش شروع کند .

لحظه‌ای که او در درون خود دست به کار شود و برای پاک شدن، برای اصلاح شدن قدمی در درون خود بردارد ؛درست همان لحظه تغییری در جهان بیرون اتفاق می‌افتد و چیزی بهتر می شود .

درست همان لحظه که تصمیم می گیریم آگاه تر شویم ،خوب تر شویم؛ دنیا زیباتر می‌شود؛ چیزی بهتر میشود...

" تغییر در کائنات، تغییر عالم هستی درست از همان جایی شروع می‌شود که تو اکنون ایستاده‌ای"...

 یادمان باشد هر کدام از ما یک رسالت بزرگ داریم .هر کدام از ما باید!! باید !!دنیا را بهتر و زیباتر از چیزی که تحویل گرفته ایم تحویل بدهیم .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو