انتصاب نا امیدکننده و سکوت دستگاه‌های نظارتی استان ، در برابر تخلفی آشکار !!!

کد خبر: 1537-21020 گروه: اخبار
1402/10/20 21:42

احمدرضا طهماسبی

 

جابجایی‌ های اخیر در سطح مدیران چهار محال و بختیاری نوید آن را می‌دهد که دولت در این استان در حال پوست‌ اندازی است و امید می‌رود رخوت و خمودگی فعلی جای خود را به تحول و پویایی در راستای تامین منافع عمومی بدهد.

تغییرات اخیر نشان داد  دولت سیزدهم با کسی تعارف ندارد و چنانچه مدیری از کار آمدی لازم برخوردار نباشد کنار گذاشته می‌شود تا فردی تازه‌ نفس، باانگیزه و کارآمد سکان‌ دار بخشی از امور اجرایی این استان شود.

با وجود این تحرکات مثبت اما برخی انتصابات نیز بسیار ناامیدکنند‌ه بوده و جز بد بینی مردم به نظام و دولت چیزی بدنبال نداشته است.

چندی پیش با وجود اینکه یکی از نیروهای منتسب به جریان انقلابی استان پرونده‌ای از تخلفات را در کارنامه کاری خود یدک می‌کشید و انتظار می‌رفت از سمت و جایگاهی که در سازمان جهاد کشاورزی استان دارد تنزل پیدا کند تا به درس عبرتی برای دیگر مجریان و کارشناسان تخلف تبدیل شود اما در کمال ناباوری این شخص ترفیع نیز پیدا کرد و مدیریت غله و خدمات بازرگانی استان یکی از مهمترین دستگاه‌ها که با معیشت مردم و کالاهای اساسی در ارتباط است را تصاحب نمود.

روی سخن نگارنده با دستگاه‌هایی نظیر استانداری ، سازمان بازرسی استان ، شورای امر به معروف و نهی از منکر ، کمیته انتصابات استان و سایر دستگاه‌های نظارتی است که چگونه فردی که در یک پست معمولی سازمان جهاد کشاورزی اقدام به زمینه سازی بکارگیری بستگان خود می کند چطور می‌تواند در منسبی والاتر که از ابزارهای بیشتری برخوردار است به طور مشابه عمل نکرده و از هوا و هوس سو استفاده ، رانت و فامیل بازی در این منسب در امان باشد!

شخصی که یک بار امتحان خود را پس داده و مرتکب تخلفات آشکار شده و تنبیه و توبه وی نیز به منصه ظهور نرسیده ، چطور می‌تواند حق‌ الناس را در یکی از حساس‌ترین دستگاه‌های اجرایی استان که زمینه تخلف و رانت در آن بسیار زیاد است را ، رعایت کند؟

 حال سوال اینست که چرا در اجرای قانون در استان ما ، برای برخی استثنا قائل شده و بجای اینکه افراد متخلف مجازات شوند برعکس تشویق و حمایت هم می‌شوند؟!

دولت محرومان که دم از عدل علی(ع) می‌زند چگونه در برابر این موضوعات سکوت اختیار می کند و به کسی میدان می دهد که صلاحیت های عمومی و تخصصی وی در احراز این منصب دارای شائبه است؟

آیا وقت آن نرسیده که جلوی چنین انتصابات شائبه‌ دار گرفته شود و به مردم نشان دهند که همه در برابر قانون یکسانند  و در حکومت اسلامی هیچ کس مستثنی نیست؟؟

حال که آقای یزدان یگانگی علیرغم نهی از منکر اداری دیده بان زاگرس ، به عنوان سرپرست اداره کل غله استان منصوب گردید آیا دستگاه‌های نظارتی به تکالیف قانونی خود عمل خواهند نمود تا نگذارند حقی در نظام اسلامی پایمال و فردی متخلف بر مسند امور استمرار خدمت دهد؟

روزنامه دیده بان منتظر است پاسخ رسمی دستگاهای نظارتی استان را  جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو