بیش از ۷۶ هزار گردشگر در چهارمحال و بختیاری اسکان یافت

کد خبر: 1540-21021 گروه: اخبار
1402/10/21 20:53

سمیه رئیسی دهکردی

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۷۶ هزار و ۲۴۶ گردشگر داخلی و خارجی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند.

علیرضا جیلان تأکید کرد: از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۳۷ گردشگر داخلی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند که میانگین اقامت هر مسافر ایرانی در استان همزمان با ۹ ماهه امسال ۱.۰۹ روز بوده است.

وی همچنین از اسکان ۳۶۲ مسافر خارجی در استان طی همین مدت خبر داد و افزود: میانگین اقامت هر مسافر خارجی در چهارمحال و بختیاری نیز کمتر از یک روز بوده است.

جیلان تصریح کرد: در این مدت ۴۶ هزار و ۴۳۵ مسافر مقیم ایرانی و یک هزار و ۱۶۱ مسافر مقیم خارجی در استان اسکان یافته و درصد اشغال تخت ۲۵ و درصد اشغال اتاق ۴۲ بوده است.د

وی تعداد تخت‌های اقامتی چهارمحال و بختیاری را سه هزار و ۵۰۰ تخت دانست و یادآور شد: تاکنون ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، دو مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی در استان ایجاد و ساماندهی شده است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو