عربستان صعودی!!!

کد خبر: 1550-21027 گروه: یادداشت
1402/10/27 18:43
عربستان صعودی!!!

طهماسبی

 

شاید در خبرها دیده باشید که تورم عربستان یک و نیم درصد اعلام شده است . کشوری که ما او را گاو شیرده و استعمار شده انگلیس خبیس و آمریکای جنایتکار می‌نامیم.

هنوز زود است بفهمیم عربستان چه گام های مهمی در زمینه توسعه اقتصادی برداشته است و چه برنامه هایی برای آینده خود دارد ، عربستان فهمید برای ریل گذاری در دنیای اقتصاد و سیاست باید زاویه نگاهشان را تغییر دهند و تغییراتی را رقم بزنند اما ما هنوز بر همان پاشنه با تفکرات دهه شصتی در حال چرخشیم !!

اگر به کشورهای اطراف و همسایگان سفر کرده باشید متوجه می‌شوید فاصله اقتصادی و فرهنگی ما با آنها با سرعت نور درحال افزایش است .

کشورهای اطراف ما چندین سال است از خواب تعصب و عقب ماندگی بیدار شده اند و اسب توسعه را چنان می‌رانند که بزودی با کشورهای توسعه یافته جهان وارد رقابتی تنگاتنگ خواهند شد .

در خبری خواندم محمد بن سلمان فرموده اند: می‌خواهد خاورمیانه را به اروپای جدید تبدیل کند .

ایشان گفته است :  عربستان سعودی در پنج سال آینده چهره‌ای کاملا متفاوت خواهد داشت و ادامه داده که ؛ این جنگ من است و تا در آن پیروز نشوم ، کنار نخواهم کشید .

بله دوستان میخواهم بگویم ؛

اگر کشورهای عربی آب دارند ما هم داریم ، اگر آنها نفت دارند ما هم داریم ، اگر آنها گاز دارند ما هم داریم ، اگر آنها خاک پهناور دارند ما هم داریم ، اگر آنها معادن و جنگل ندارند ولی ما داریم ، اگر آنها چهارفصل نیستند ولی کشور ما چهارفصل است ، اگر آنها تاریخ و فرهنگ دارند ما هم داریم ، اگر آنها نیروی جوان و متخصص دارند ما هم داریم ، اگر آنها دولت و ارتش دارند ما هم داریم ، اگر آنها مسلمان هستند ما هم مسلمانیم  اگر ..‌.

ختم کلام اینکه ؛

عزت نفس ایرانی در مقابل سرعت شتابان توسعه کشورهای عربی در حال از بین رفتن است ، عربستان و بیشتر کشورهای عربی چه دارند که ما نداریم ؟!!

مگر قرار نبود طی یک برنامه ۲۰ ساله و با سند  چشم انداز ۱۴۰۴ ایران پیشرفته ترین کشور منطقه و ژاپن اسلامی شود ؟!

آنانی که این سند را نوشتند پاسخ دهند چرا نشد ؟!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو