فساد ستیزی در متن تعهد ، جذب نورچشمی ها در واقعیت!!

کد خبر: 1214-20322 گروه: یادداشت
1402/03/22 21:10
فساد ستیزی در متن تعهد ، جذب نورچشمی ها در واقعیت!!

آیا عهدنامه مدیران دولت سیزدهم را موریانه خورده است؟

در حالی که بند 4 عهدنامه مدیران دولت سیزدهم با عنوان میثاق با مردم تصریح داشته است:

فسادستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری ، شناسایی زمینه های فساد زا و تعارض منافع و اقدام قاطع ، سریع و مؤثر در جهت رفع آنها و...

اما جذب نورچشمی ها و انتصابات مدیریتی در استان که صراحتاً مغایر بند 2 سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز برخی از آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدالت محوری در جذب است ، منافات داشته به نحوی که با سفارش های پشت پرده برخی به عنوان بخشدار و.... ضمن ورود یک شب به خدمت ، منصوب هم می شوند، این در حالی است که اصل 28 قانون اساسی بر ایجاد شرایط برابر جذب و بکارگیری دلالت داشته و بند 9 اصل سوم قانون اساسی ، رفع تبعیضات ناروا را از وظایف جمهوری اسلامی ایران برشمرده است!

حال اما با گذشت قریب به دو سال از عمر خدمتی دولت سیزدهم ، رویه جذب و بکارگیری تبعیض آمیز نیرو مشابه دولت های قبل در حال انجام است و این خود با مدلول بند 4 عهدنامه مدیران دولت سیزدهم در فساد ستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری که تبعیض در جذب و بکارگیری از مظاهر آن است منافات دارد.

زمانی که حجت الاسلام رئیسی در راس قوه قضائیه حضور داشتند به واسطه عمل هیات عمومی دیوان عدالت اداری بسیاری از مقررات تبعیض آمیز دولتی از جمله در زمینه جذب و بکارگیری و تبدیل وضعیت ابطال گردید اما چگونه است که مدیران وی در دولت از جمله برخی مدیران استان چهارمحال بختیاری خلاف منویات و گذشته رئیس دولت عمل نموده و با کارسازی دستگاه های کشوری و بعضاً جانبداری و سکوت برخی نمایندگان ، جذب بدون رعایت شرایط رقابت محور علی الراس در پست های مدیریتی رقم می خورد؟!

مگر نه آنکه بر اساس ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در هرگونه جذب اعم بر رسمی ، پیمانی و قراردادی و حتی شرکتی می بایست سهمیه ایثارگران لحاظ گردد!؟ حال سازمان بازرسی و دیوان محاسبات استان پاسخ دهند که در جذب بخشداران جدید چرا این قانون مغفول ماند؟!

ادامه دارد . . .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو