اوقات فراغت !!

کد خبر: 1222-20327 گروه: یادداشت
1402/03/27 21:52
اوقات فراغت !!

دانش آموزان تعطیل شدند و اوقات فراغت آنان یا همان سه ماه تعطیلی شروع شد .

نگارنده هر سال در این مورد چند خطی مینویسم که خانواده ها بفکر اوقات فراغت دانش آموزان خود باشید و به امید دولت و امکانات آن نمانید

ویل دورانت گفته است ؛ تمدن ها را اوقات فراغت آدمها می‌سازد ، اما نمی‌دانم منظورش تمدن ایران را هم مد نظرش بوده است یا خیر ؟!!

دانش آموزان امروزه با دانش آموزان سالها پیش تفاوت زیادی کرده اند . سن و سال و دختر و پسر و علایق و سلایق هم زمین تا آسمان با ما متفاوت شده است .

روزگاری تابستان برای ماها کمک کردن به پدر در کار ، امرار معاش و پس انداز و دست در جیب خود داشتن بود اما امروزه تابستان و اوقات فراغت برای دانش آموزان شهری یا روستایی تفاوت زیادی دارد .

آنهایی که وضع مالی خوبی دارند فرزندانشان را به کلاس های ورزشی و هنری و یکی دو مسافرت چندین روزه می‌فرستند و با اینکار سعی می‌کنند هم دانش آموزشان ورزشی یا هنری بیاموزد و هم طوری سرگرم شود که خدا نکرده وارد فاز خلاف و سرگرمی های منفی نشود .

 آنهایی هم که بضاعت مالی خوبی برای فرستادن فرزندشان به کلاس های مختلف را ندارند چاره ای جز کمک گرفتن از فرزندان در امور خانه و در کنار پدر خانواده مشغول شدن ندارند تا این سه ماه به خوبی و خوشی و بی دردسر بگذرد .

از نوشتار بالا میخواهم نتیجه بگیرم ؛ پدران و مادران عزیز

امکانات ورزشی و تفریحی رایگان در دسترس نوجوانان شما محدود است ، بیشتر شماها توان مالی خوبی ندارید که فرزندانتان را به کلاس های ورزشی و هنری بفرستید ، مراقب ساعتها بیکاری و پرسه زدن فرزندانتان در فضای مجازی و ارتباطات دختران و پسران خود باشید . مبادا از آنها غافل شوید ، مبادا متوجه نشوید که فرزندتان وارد ارتباطات ناسالم شده است ، مبادا متوجه نشوید فرزندتان درگیر انواع مواد مخدر شده است ؟!

 

جان کلام اینکه ؛ آموزش و پرورش بودجه و امکانات کافی ندارد ، کودکان و دانش اموزان به شمار نیامده ترین گروه سنی در این مملکت هستند ، اگر خودتان اوقات فراغت فرزندتان را مدیریت نکنید چه بسا او سیگار ، قلیان ، مواد مخدر ، روابط ناسالم و.. را به سبد اوقات فراغت خودش اضافه کند که چیزی جز خسران و سرافکندگی در پی نداشته باشد . مراقب باشید


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو