مملکت بلاخیز !!

کد خبر: 1293-20517 گروه: یادداشت
1402/05/17 21:41
مملکت بلاخیز !!

اخبار  امید بخش را از صدا و سیما نگاه میکردم  ، فروریختن ساختمان و کشته شدن چند هموطن زیر آوار ، سیل سیستان و بلوچستان،  قطعی برق فلان منطقه تهران ، گرد و غبار و آلودگی شهرها ، سیل و خشکسالی برخی استان‌ها را که میبینی انگار دنیا در ایران ما خلاصه شده است ، همه اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی دنيا گو اینکه در این کشور  نازل میشوند ، حتی مواقعی که هم دولت دستی در کشتار مردم ندارد خشم طبیعت مردم ما را سلاخی می‌کند !!

با خود فکر کرده اید آیا در این کره خاکی هیچ کشوری دچار بحران و اتفاقات و پدیده های طبیعی نمی‌شود فقط این کشور ماست که تمام بلایای طبیعی را در خود جای داده است ؟

 سیل فقط خانه و کاشانه ما را برده است ، آتش سوزی جنگل ها  انگار فقط در این سرزمین رخ می‌دهد ، بی آبی فقط در کشور ما وجود دارد ، اصلا هر بلای طبیعی در دنیا وجود دارد در کشور ما اتفاق می افتد و خسارت های هنگفتی به بار می‌آورد !!

ژاپن زلزله خیزترین کشور دنیاست ، کشورهای اروپایی و آمریکایی هم دچار بلایای طبیعی می‌شوند اما خسارت و تلفاتشان به اندازه کشور ما نیست . اینجا زلزله رخ می‌دهد برای کمک کردن بلبشویی می‌شود که بیا و ببین ، مردم خود جوش کمک می‌کنند چه حرف و حدیث هایی و چه قشقرقی که درست نمی‌شود ، ساخت و ساز منازل توسط دولت هم قرن ها طول می‌کشد تا مردم بی پناه صاحب یک آلونک و سرپناه شوند ، تازه اگر اتفاق بعدی از راه نرسد و ...!!

سوال کرده اید چرا مردم بلاد کفر و کشورهای توسعه یافته پس از رخ دادن حوادث طبیعی دغدغه کمتری نسبت به ما دارند ؟ دقت کرده اید نگران بیمه و امکانات رایگان دولتی نیستند ؟ یا نگران از دست رفتن سرمایه هایشان نمی‌شوند ؟  تا حالا از خود پرسیده اید آنها چه دارند که ما نداریم ؟

 دردی که کشوری با اینهمه ثروت خدادادی به آن دچار است و مردمش پس از رخ دادن بلایای طبیعی باید سال‌ها در رنج باشند و زندگی شان را از نو بسازند درد بی مدیریتی است ، دردی که کشورهای جهان سوم و از جمله کشور ما را در چندین دهه دچار خود کرده است .

درد کشورهای عقب مانده ، نداشتن مدیریت قوی و متخصص است ، درد نداشتن قوانین بروز و اجرا نشدن قوانین است .

هر چه به آینده نگاه میکنم از زمین و زمان ناامید می‌شوم که اگر زلزله ای یا سیلی رخ دهد مردم چگونه زیربار تلفات مالی و جانی دربدر خواهند شد ، مردمی همچون سیستان و بلوچستان و خوزستان و دیگر نقاط کشور که سالهاست درگیر طوفان ، سیل و زلزله هستند و مدیر و مدیریتی وجود ندارد تا این مشور کمترین خسارات و تلفات را داشته باشد .

آری ، کشور ما را بی مدیریتی ، بی سیاستی و فساد جماعتی بیسواد ویرانه کرده است ، نمی‌دانم اوضاع آخرالزمانی است که اینجور بر گرده مردم نواخته می‌شود یا دست تقدیر است که مردم ما هر روز شاهد یکی از بلایای آسمانی باشند و کشور شده کلکسیونی از درد و رنج و اتفاقات پی در پی ، هر چه هست با این مدیریت ها کشور تبدیل به مخروبه خواهد شد !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو