خبرنگار یعنی دادستان !!

کد خبر: 1298-20522 گروه: یادداشت
1402/05/22 23:08
خبرنگار یعنی دادستان !!

آخرش نفهمیدیم شهید صارمی  بدست طالبان وحشی به شهادت رسید یا  برداران دینی تهی مغز ، ولی هر چه بود روز شهادت ایشان را روز خبرنگار نامگذاری کردند . در این روز حجم بسیار زیادی پیام تبریک و ابراز محبت بدستمان رسید که لازم است از یکایک این عزیزان قدردانی کنم ، پیام‌های تبریک این روز که با مضامین تکراری و جملات کلیشه ای همراه بود از طرف برخی مدیران و مسئولین دریافت کردم که متاسفانه در بین پیام های ارسالی ، پیام های کارت پستالی برخی اداراتی بود که به اسم مدیران توسط روابط عمومی ها تهیه شده بود  اما  باور کنید روح مدیر از این پیام تبریک ، خبر نداشت !!

خودمانیم ولی خدایی خودتان قضاوت کنید ؛ آیا خبرنگار در کشور ما در قالب تعریف واقعی قرار دارد ؟ آیا برخی مسئولین از حال خوش و ناخوش آنان خبر دارند ؟

آیا شغل خبرنگاری در این کشور تبیین شده است ؟ آیا از خطوط قرمز نوشته و نانوشته جلوی قلم خبرنگاران خبر دارند ؟

آیا شما مردم خبر دارید خبرنگار خوب از نگاه برخی مسئولین ، خبرنگاری است که تملق و چاپلوسی را خوب بلد باشد ؟

آیا شما اطلاع دارید خبرنگار خوب کسی است که از سطح وارد عمق نشود ؟ آیا میدانید خبرنگار خوب کسی است که ببیند و بگوید ندیدم ، بشنود و بگوید نشنیدم ؟

کسانی که باید بدانند ، می‌دانند خبرنگار در حد یک دادستان است ، اما کاری کردند که خبرنگار جرات و شهامت نداشته باشد وظیفه و رسالتی که قانونا برعهده دارد را انجام دهد .

درد زیاد است ، این روز را هم گذاشتیم و گذشتیم  ، اما روزی خبرنگار و روزنامه‌نگار چشم و گوش و زبان جامعه است که مسئولینش اهل شعار نباشند ، انتقاد پذیر باشند ، با دنیای جدید ارتباطات بیگانه نباشند ، از رسانه فرار نکنند  و پاسخگو باشند .

البته باید گفت ؛ در بین خبرنگاران مانند برخی دستگاه‌ها افراد مسئله دار ، بیسواد ، باجگیر ، کم شعور هم ممکن است وجود داشته باشد که قطعا وجود دارد ولی دلیلی نمی‌شود خبرنگاران واقعی را در تراز دادستان ندانیم و پاسخگوی سوالات  آنان و همچنین حملات  رسانه ای به فاسدان و مدیرت های فشل نباشیم  !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو