اولتیماتوم های بی منطق!!

کد خبر: 1308-20527 گروه: یادداشت
1402/05/27 19:14

زهرا موسایی

به واسطه یکی از دوستان صمیمی‌ام ، با خانمی آشنا شده بودم فوق العاده باسواد و فهمیده.

 آدم از مصاحبت با این خانم واقعاً سود می‌برد. از نظر من الگوی یک زن کامل بود؛ از هر نظر مستقل و بسیار خردمند .چند سالی بود با آقایی از نظر فکری هم سطح خودش ازدواج کرده بود و دورادور خبر داشتم که رابطه بسیار مثبت و عاشقانه‌ای بینشان در جریان است .

با خود می‌گفتم :ببین وقتی آگاهی و اخلاق و عشق ،همه یکجا باشند چه معجزه‌ای رخ می‌دهد! تا اینکه هفته پیش شنیدم این خانم و شوهرش به صورت توافقی از هم جدا شده‌اند!!

 کم مانده بود از تعجب پس بیفتم ....

چند بار پشت سر هم از کسی که این خبر را به من داده بود پرسیدم :چرا ..مگه میشه آخه چرا؟!!

 دلیلش این بود که این آقا انتظار داشت و اصرار داشت بعد از چند سال زندگی مشترک ، وجود یک بچه می‌تواند به زندگی مشترکشان گرمی و حرارت بیشتری ببخشد اما خانمش انگیزه‌ای برای آوردن انسان دیگری به این دنیا نداشت ...

آقا با اصرار خواسته‌اش را تکرار می‌کرد و هر روز از محاسن و مزایای داشتن فرزند می‌گفت اما نمی‌توانست خانمش را متقاعد کند که به دنیا آوردن یک انسان کار درستی است .در نهایت هیچ کدام از خواسته خود عقب نشینی نکرد و ترجیح دادند راهشان را از هم جدا کنند .

من در مورد درستی یا نادرستی عقیده و موضع این خانم و آقا اظهار نظر نمی‌کنم ولی در این مثال که جزئی از واقعیت روزمره زندگی مردم ماست نکته‌ای هست قابل تامل نه برای مردم چون خودشان می‌دانند و می‌بینند بلکه برای مسئولین! گفتنش خالی از فایده نیست .

آقایان مسئولین !آقای مسئولی که تصمیم گرفته‌ای و تشخیص داده‌ای و بلافاصله نظر و تشخیصت را تبدیل به قانون کرده‌ای و لازم الاجرا نموده‌ای !

زنان ما زنانی که الان هستند و نیمی از جمعیت این ملت را تشکیل می‌دهند؛ آدم‌هایی از جنس این خانم ند !شوهرشان شریک عاطفی و همدم و همدل و همسرشان که چنان نفوذ عاطفی و غیرعاطفی‌ای بر او دارد نمی‌تواند -در حالی که او را راضی و متقاعد نکرده است -وادار به فرزندآوری کند چه برسد به شما !

نه الزام اجتماعی ،نه فشارخانواده‌ها و نه حتی قدرت عشق ،نمی‌تواند چیزی را که بر خلاف نظر و عقیدشان است به آنها تحمیل کند شما که جای خود دارید...

 نمی‌توانید حتی اگر از قانون و تبصره و بخشنامه و مجوز اسلحه بسازید و بچسبانید به شقیقه‌هاشان !!

"جهاد فرزندآوری" برای این‌ها مفهومی ندارد ؛این‌ها فرزندآوری و مادری کردن و تولد و عشق به کودک را جهاد نمی بینند...!جنس احساسات و باورهای این‌ها چیز دیگری است ؛بافت فکری و دنیای ذهنی این‌ها جور دیگری است ...لطفاً بفهم !

اینکه ابزارهای پیشگیری از بارداری را از دسترسشان خارج کنی ؛ سقط هر جنینی را ممنوع و جرم انگاری کنی ؛اینکه تولید و واردات کیت‌های غربالگری را قدغن کنی تو را به مقصودت نمی‌رساند... لطفاً بفهم !

این کار تو، اینکه بگویی اصل بالا رفتن نرخ زاد ولد است به هر قیمتی، به هر شکلی، شبیه کار کودکی است که از بین "۵ تا هزار تومانی "و "دو تا ۱۰۰ هزار تومانی"  ۵ تا هزار تومانی را انتخاب کند .

برای او کمیت ارزشمند و هدف است نه کیفیت.

 درست با همین استدلال تو کمیت و جمعیت زیاد را به کیفیت ترجیح می‌دهی و اولتیماتوم می‌دهی افزایش جمعیت به هر شکلی!!

 ولو نوزادان نابهنجار و عقب مانده ذهنی و فلج و ناقص الخلقه !!

لطفاً بفهم داری چه جنایت هولناکی را مرتکب می‌شوی و چه بلایی بر سر نهاد خانواده و اعصاب و روان آدمها و آینده‌ ی این سرزمین می آوری...


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو