دیده شدن نیمی از جمعیت کشور در آستانه انتخابات !!

کد خبر: 1314-20601 گروه: یادداشت
1402/06/01 20:29
دیده  شدن نیمی از جمعیت کشور در آستانه انتخابات !!

همینطور که داریم به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم نیمی از جمعیت کشور بمرور دیده خواهند شد !

بله ، زنان جامعه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که سالیان سال است فقط در پیچ های تاریخی یا برهه های حساس کنونی دیده می‌شوند!

زنانی که از بسیاری حقوق عادی خود در این مملکت محرومند ، زنانی که گاهی قانون در حقشان ظلم روا داشته ، گاهی عرف و گاهی هم کوته بینی زمامداران حکومت .

اما زنان این مملکت دارند خودشان را باور می‌کنند،  دارند حق و حقوق پایمال شده خود را بدست می آورند،  دارند از پیله سکوت خارج می‌شوند ، دارند نگاه‌های تحکم آمیز مردانه را کنار می‌زنند، دارند می‌فهمانند که این مردان نیستند که مدیریت کشور را برعهده دارند بلکه زنان نیز مدیریت کشور سهم دارند ، دارند می‌فهمانند حق زیستن ، حق کار ، حق مدیریت حق اظهار نظر هم دارند ، دارند فریاد می‌زنند حق دیده و شنیده شدن دارند ، دارند می‌گویند حقوقی برابر با مردان می‌خواهند ، حق اندیشیدن و حق اعتراض دارند و...

زنان این مملکت نگاه تحقیر آمیز مردسالار را کنار زده اند ، دختران این مملکت کفه ترازوی قبول شدگان کنکور را سنگین تر کرده اند ، زنان این مملکت سکو های ورزشی را با افتخار فتح کرده اند ، زنان این مملکت در مجامع بین اللملی برای گفتن حرف ها دارند ، زنان و دختران این مملکت نوابغی را در عرصه های مختلف علمی به دنیا معرفی کرده اند و..

خلاصه کلام اینکه؛

زنان این سرزمین وارد راه پر چالش مردسالار شده اند و دنبال حق و حقوق خود هستند . زنان این سرزمین دنبال حق ورود به ورزشگاه‌ها هستند ، حق دوچرخه سواری و موتور سواری را طلب می‌کنند ، دنبال رجل سیاسی هستند ، دنبال حق جلوس بر کرسی قضاوت هستند و نکته آخر اینکه زنان سرزمین من ، تحت تاثیر غرب و بازیچه آنان نخواهند بود ولی معتقدند با اعتقادات ملی و دینی خود می‌توانند به حق و حقوق دست یابند!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو