از حال و روز مردم خبر داری ؟!!

کد خبر: 1367-20711 گروه: یادداشت
1402/07/11 18:49

طهماسبی

رفتم قصابی که سالها ازش گوشت میگیرم طبق معمول برای یکی دوماه گوشت مورد نیاز خانه را بخرم .

گفت ؛ یادت هست قبلا زنگ می‌زدی میگفتی گوشت داری بیام ؟ گفتم بله .

گفت تا پارسال گوشت قصابی یک روزه  یا نهایت روز دوم تمام می‌شد الان بیش از چهار روز گوشت ها در قصابی می مانند !

گفتم امروز پیش کارمند یکی از اداراتی بودم که فکر میکردم این قشر نسبت به بقیه کارمندان وضع بهتری دارند ، گفت فلانی بخاطر موقعیت شغلی ام نمیتوانم شغل دومی داشته باشم . بخاطر این شرمنده زن و بچه ام هستم که نمیتوانم آنچیزی که می‌خواهند را تامین کنم ، میگفت حقوق ماهیانه ام تا ده روز بیشتر کفاف زندگی ام را نمیدهد .راستش را بخواهید با سیلی صورت را قرمز نگه داشتن را در چهره اش دیدم .

گفت ؛ اگر معجزه ای شود و به سال‌ها قبل بازگردم میروم مکانیک می‌شوم! میروم تراشکار می‌شوم و...

با لحنی محتاطانه گفت ؛ تو که روزنامه نگاری بنویس مردم با سختی دارند زندگی می‌کنند چرا بفکر مردم نیستند ؟؟؟

گفتم ؛ خبر دارم در شهر چه خبر است ، از اجاره ها خبر دارم ، از پول پیش خانه ها هم خبر دارم ، از هزینه کیف و کفش و لباس بچه های مدرسه خبر دارم ، از هزینه دوا درمان هم خبر دارم ، از نقل مکان بعضی که در خرج زندگی مانده اند و از شهرکرد به اطراف و شهرک منظریه میروند خبر دارم ، از تن فروشی ناموس این مملکت برای سیر کردن شکم بچه هایشان هم خبر دارم ، از دنبال شغل دوم و سوم زن و مرد کارمند این مملکت خبر دارم ، از سو تغذیه خانواده ها هم خبر دارم ، از فروش کلیه و قیمت هایش هم خبر دارم ،  ولی چقدر بنویسم ؟ مگر فایده دارد و گوش شنوايي هست ؟ کم نوشتیم و به سیاه نمایی متهم شدیم ؟!!

گفتم به ‏جایی رسیدیم که سرانه مصرف گوشت در کشور قحطی‌ زده آنگولا ، ۵ برابر ایران است! به ‏جایی رسیدیم که بر اساس آمار در سال گذشته ، ۵٨ درصد مردم هرگز گوشت قرمز نخوردند! گفتم به ‏جایی رسیدیم که گران شدن گوشت برای مردم اهمیتی ندارد ، چون مدتهاست جایی در سفره‌ها یشان ندارد!

ختم کلام اینکه ؛

‏قدرت آمریکای امروز ارتشش نیست ، دلار است ، راستی قدرت اول منطقه ؛  شما را به مقام انسانیت خواهیم رساند این بود؟!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو