مدیران ناپاسخگو !!!

کد خبر: 1431-20823 گروه: یادداشت
1402/08/23 20:58
مدیران ناپاسخگو !!!

طهماسبی – مدیر مسئول

با گذشت حدود دو سال از عمر دولت سیزدهم بعلت نداشتن تیم رسانه ای حرفه ای و حاشیه دار بودن افراد مستقر در روابط عمومی استانداری ، عملکرد دولت در استان را با ضعف و حاشیه های سنگینی مواجه کرده است .

علیرغم توصیه های دلسوزان انقلاب و نظام به مدیریت ارشد دولت در استان ، متاسفانه مدیریت ارشد استان یا نمی‌خواهد صدای منتقدین دلسوز را بشنود و یا نمی‌تواند تصمیمات معقولی در امر اطلاع رسانی بگیرد که این امر باعث شده تلاش ها و خدمات صورت گرفته دولت در این دو سال بسیار کمرنگ در افکار عمومی نمایان شود .

 

روزنامه دیده بان بعنوان یک رسانه مردمی بارها با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین استانی و شهرستانی با انتشار نقد هایی خواستار پاسخگویی مسئولین شد اما با سکوت معنادار مدیریت ارشد استان و تیم رسانه ای این دستگاه عریض و طویل مواجه و هیچگاه پاسخی جهت تنویر افکار عمومی منتشر نشد که نشد .

 

برخی از مدیران استانی دولت سیزدهم به تواتر نشان داده اند که افکار عمومی جایگاه خاصی برایشان ندارد و به جای پاسخگویی به مطالبات و سوالات و ابهامات عمومی ، نبرد نیابتی را به واسطه برخی از شبکه های مجازی و صفحه های مجهول در مقابل رسانه های رسمی و شناسه دار، هدایت و حمایت کردند که چنین اقداماتی منجر به تنزل شدید جایگاه ایشان در نزد افکار عمومی گردیده است .

 

مسئولین دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری نشان دادند نه توان پاسخگویی به انتقادات منتشر شده را دارند و  نه به قانون و حتی فرامین مقام معظم رهبری در امر پاسخگویی به مردم پایبند هستند !!

 

سال ۱۳۸۱ مصوبه ای تحت عنوان طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری توسط شورای عالی اداری به تصویب رسید و حتی مقام معظم رهبری نیز در نوروز همان سال بدلیل اهمیت موضوع آن سال را به پاسخگویی مسئولان نامگذاری کردند و فرمودند آنچه در این سال مناسب و لازم است که انجام بگیرد این است که مسئولان بخش های مختلف ، به مردم گزارش بدهند که در دوران مسئولیتی که در حال پایان یافتن است یا پایان یافته چه خدمت بزرگ و چه کار شایسته ای را برای مردم انجام داده اند.

در همین رابطه یکبار در سال ۸۶ در ماده ۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای پاسخگویی به مردم ، تکریم و رعایت حرمت ارباب رجوع تاکید شد ، و یکبار هم در سال ۱۳۹۵ تحت لوای حقوق شهروندی در نظام اداری مصوبه ای در همین رابطه به تصویب رسید اما آنچه این دولت را با دولت های سابق متمایز کرده است پاسخگو نبودن مسوولين دولت سیزدهم در استان است .

 

متاسفانه گاهی شنیده می‌شود شعاری لقلقه زبان برخی مسوولين برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی شده است که می‌گویند ما خدمتگزار مردم هستیم ! در حالی که خدمتگزاری باید در قالب پاسخگویی باشد ، وقتی پاسخگویی نباشد خدمتگزاری هم نخواهد بود .

 

ختم کلام اینکه ؛

 

اگر درب پاسخگویی به افکار عمومی همچنان بر همین پاشنه بچرخد علاوه بر عمیق تر شدن شکاف بین مردم و مسئولین ، اولین دولت تک دوره ای در بعد از انقلاب دور از ذهن نخواهد بود  زیرا که امام راحل فرمودند: به مردم خدمت کنید تا پایگاه مردمی داشته باشید و در تحقق این پیش بینی همین که میزان رای ملت است !


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو