باد کاشتید طوفان درو خواهید کرد !!

کد خبر: 1533-21019 گروه: یادداشت
1402/10/19 19:12
باد کاشتید طوفان درو خواهید کرد !!

طهماسبی

 

کلیپی از صحبت های پدر یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان را دیدم ، دلم گرفت .

ایشان پدر یکی از دختران به شهادت رسیده در انفجارهای ناجوانمردانه داعش صفتان کرمان بود که با گریه میگفت ؛

در یک مجتمع آپارتمانی ۴۲ واحدی زندگی می‌کنیم که فقط ۴ خانم در این مجمتع محجبه هستند ، ۳ نفرشان خانم و دو دختر من هستند یکی هم یک خانم از همسایه ها !!

ایشان میگفت ؛ تمام همسایه ها به خانواده ما یک جور دیگه نگاه می‌کنند و گاهی بخاطر محجبه بودن متلک هم شنیده ایم .

متاسفانه بخاطر عملکرد دولتیان در طی این چند دهه ، جامعه به مسیری رفته است که بجای اینکه اکثریت مردم قدردان شهدا و ایثارگران جبهه و جنگ باشند دقیقا نقطه مقابل آنان قرار گرفته اند !

جامعه ما شبیه خودرویی شده است که دو موتور دارد . یکی خودرو را به چپ می‌کشد و دیگری به راست ، یکی از موتورها فرسوده شده و کارش از تعمیر هم گذشته اما موتور دیگر توربوشارژر است !!

حالا تصور کنید این خودرو با این وضعیت به مقصد خواهد رسید یا نه ، و اگر برسد سرنشینانش چه حالی دارند ؟!!

وقتی بعنوان زبان گویای مردم هشدار می‌دهیم که آقایان مسئول مراقب گسل های اجتماعی و تغییرات فرهنگی جامعه باشید یعنی اینکه جامعه به لبه پرتگاه رسیده است ولی مگر می‌فهمند!!

وقتی دانش آموزان دختر ، بخاطر شغل پدرشان گاهی متلک می‌شنوند ، وقتی دختری به مادرش می‌گوید هر وقت خواستی بیای مدرسه ، چادر نداشته باش ، وقتی دانش آموز دختری به مادرش می‌گوید با این تیپ بیای مدرسه ، من خجالت میکشم یعنی سالها در این جامعه خبرهایی بوده اما بزرگان و صاحب منصبان این مملکت ، حواسشان به منافع شخصی و حزبی و جناحی خودشان بوده است .

 خلاصه بادهایی که از سر ناکارآمدی و ناکاربلدی کاشته شد تبدیل به طوفان و سونامی شده اند که هر چیزی را دارد نابود می‌کنند و از بین می‌برند!!

بدبختی اینکه هر اهل قلم و رسانه ای خواست از واقعیت جامعه حرفی بزند فورا او را به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی متهم می‌کنند تا عبرتی شود که دیگر پایش را از گلیمش درازتر نکند !!

دخترانی که در فیلم مستند عمامه صورتی به روحانی در فیلم می‌گوید حاج آقا کی از این کشور می‌روید نمونه کوچکی از این جمعیت بزرگی است که نمی‌خواهید ببینید چه خبر است و در دل این مردم نسبت به شما چه میگذرد !!

ختم کلام اینکه ؛ شیرازه امور مملکت از دستتان خارج شده است ، تهدید کردن منتقد ، دستگیری و سرکوب مخالفان  و ندیدن این حجم از مشکلات اجتماعی ، اقتصادي و فرهنگی ، اسمش مملکت داری نیست !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو