رسانه روابط عمومی نیست !!

کد خبر: 1555-21101 گروه: یادداشت
1402/11/01 20:23
رسانه روابط عمومی نیست !!

طهماسبی

با یکی از مدیران کل در دفتر ایشان دیداری داشتم که یکی از مسئولین ، بدون هماهنگی قبلی به جمع ما اضافه شد !

خواستم جلسه را ترک کنم که بحث مان گل انداخت. 

در این دیدار پیش بینی نشده ، از موضوعات مختلفی صحبت شد .قسمت جالب سخن این مسئول با بنده این بود که ؛ بسیاری از مدیران دارند زحمت می‌کشند و تا پاسی از شب از این جلسه به آن جلسه در حال رفت وآمد هستند شما رسانه ها باید زحمات آنان را منعکس کنید . وی گفت برخی از مدیران واقعا خسته شده اند و حاضرند استعفا بدهند و راحت شوند و ...

این مسئول گفت روزنامه دیده بان که یک رسانه شناخته شده و تاثیرگذار است و مخاطبان زیادی دارد باید از مدیران دفاع کند و ...

بهانه ای شد بنویسم آقای مسئول؛

وظیفه یک رسانه ، بازی کردن با کلمات نیست ، شفاف کردن فضای غبار آلود جامعه ، یکی از وظایف رسانه هاست . برخی فکر می‌کنند رسانه ، روابط عمومی دستگاه یا دولت است که هر چه گفتند باید بنویسند و منتشر کنند ، متاسفانه برخی فکر می‌کنند کار رسانه تملق و استفاده از کلمات آغشته به تدلیس برای انعکاس عملکرد مسئولان است و نقد عملکرد مدیران ، کار رسانه های فارسی زبان خارجی است نه داخلی !!

شاید باعث خنده شما شود که هنوز برخی فکر می‌کنند رسانه ها نباید نقد کنند و عملکرد مدیران را به بوته نقد بکشند ، برخی هنوز فکر می‌کنند نقد کردن یک مسئول یعنی نفی کردن او ، برخی هنوز فرق نقد کردن با مچ گیری را نمی‌دانند ، برخی هنوز نمی‌دانند نقد کردن یعنی هَرس بموقع شاخه های اضافه بی ثمر یک درخت ، که وظیفه اش بار دادن است .

نمیدانم کدام شیرپاک خورده ای گفته مدیران را باید در پر قو خواباند و دائم باید برایشان درب نوشابه باز کرد و رسانه ها باید با سکوت از این همه ناکارآمدی و سومدیریت گذر کنند و انتقادی نکنند ؟!

متاسفانه هنوز برخی نمی‌دانند غربال کردن مدیران ضعیف و ترسو ، از مدیران جسور و توانمند و خوش‌فکر  یکی از وظایف رسانه ها در افکار عمومی است .

این بدبختی است که برخی فکر می‌کنند اگر از فلان مسیول نقد شود باعث کاهش انگیزه آن مدیر در خدمت رسانی به استان و مردم خواهد شد و اگر آن مدیر استعفا دهد یا برکنار شود خسارت جبران ناپذیری به استان وارد می‌شود و ...!!

متاسفانه برخی از همین عزیزانی که در دولت سیزدهم صاحب پست و مقامي شده اند يادشان رفته خودشان یکی از منتقدین سرسخت دولت قبل بوده اند که با وقاحت می‌گویند نقد عملکرد دولت ، باعث ناامیدی مردم می‌شود.  این دلسوزان بجای اینکه نگران عملکرد مدیران باشند نگران رسانه ها و فعالین مطبوعاتی هستند که با قلمشان عملکرد دولت را در افکار عمومی تضعیف نکنند !!

آقایان مسئولی که نگران ریزش اعتماد عمومی به دولت هستید ، اگر از ناامیدی مردم ناراحتید و آن را یک سم میدانید چرا مشکلات مردم را حل نکردید و نمیکنید تا مردم به شما دلگرم شوند ؟! چرا طرح و برنامه ای برای خروج این مردم از فلاکت و بدبختی ندارید و نداشتید ؟

سیاست های غلط مجلس و دولت انقلابی باعث شد سفره مردم کوچک شود و آرامش و امنیت روانی و اقتصادی خانواده ها دچار چالش اساسی گردد .  این سیاست های شما بود که باعث ناامیدی مردم شده است نه نقد رسانه ها .

اگر رسانه نقد نکند یعنی مردم خودشان نمیفهمند؟ این مردم کف میدان دارند نتیجه عملکرد و شعارهای شما را می‌بینند و اگر من فعال رسانه ای ننویسم قطعا بی بی سی و ایران اینترنشنال آنجور که دلش می‌خواهد می‌نویسد!

جان کلام اینکه ؛

این روزها شاه کلید کلمات مسئولین دو سه کلمه بیشتر نیست ؛ در عوض ما امنیت داریم ، ما اقتدار داریم ، ما به ‎قله نزدیک شدیم ، که اگر اینها را از ادبیات ‎سیاسی حذف کنیم ، چیز دیگری برای گفتن ندارند!!

معتقدم در کنار انتشار عملکرد مثبت مدیران ، اگر از سو مدیریت ها و ناکارآمدی ها ننویسم ظلم بزرگی به این مردم کرده ام .

 

گرفتید چی گفتم ؟!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو