۳۲۵ هزار تُن کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری صادر شد

کد خبر: 1567-21107 گروه: اخبار
1402/11/07 22:24
۳۲۵ هزار تُن کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری صادر شد

سمیه رئیسی دهکردی
مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: حجم کالاهای صادراتی از ابتدای سال‌جاری تا پایان دیماه امسال ۳۲۵ هزار تُن بوده است.

علی‌اصغر عبداللهی تدکید کرد: این میزان صادرات از گمرک چهارمحال و بختیاری نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان و اقدامات ویژه گمرک در کمک به واحدهای تولیدی است.
وی با اشاره به جهش شاخص‌های تجاری گمرک چهارمحال وبختیاری افزود: شاهد افزایش ۲۲۶درصدی حجم کالاهای صادراتی و رشد ۱۱۵ درصدی ارزش ریالی این کالاها در استان بودیم.
عبداللهی تصریح کرد: حجم صادرات چهار ساله از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۹۶ هزار تن بوده و این در حالی است که حجم صادرات ظرف ۱۰ ماهه سال‌جاری ۳۲۵ هزار تن گزارش شده است.
وی با اشاره به دور دوم سفر رئیس‌جمهور به شهرکرد و تمجید آیت‌الله رئیسی از افزایش صادرات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس اعلام سازمان استخدام کشوری گمرک استان در بین تمامی گمرکات کشور بیشترین امتیاز را در جشنواره شهید رجایی کسب و در بین دستگاه‌های استانی نیز رتبه نخست گروه اقتصادی و مالی را کسب کرد.
مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گمرک چهارمحال و بختیاری علاوه بر بررسی مشکلات و حضور میدانی در واحدهای تولیدی، بیشترین کمک را انجام داده است.
وی گفت: همچنین در این مدت ۱۰ ماه گذشته امسال شاهد افزایش ۱۱۵ درصدی ارزش کالاهای وارداتی، رشد ۶۷۶ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی و ارتقای ۱۸۲ درصدی درآمد گمرک چهارمحال و بختیاری بودیم.
عبداللهی تأکید کرد: ترخیص به‌موقع مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید یکی از علت‌های افزایش تولید و رشد صادرات در گمرک چهارمحال و بختیاری بوده است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو