این بار سنگ قبر مردگان !!

کد خبر: 1580-21115 گروه: یادداشت
1402/11/15 19:55

زهرا موسایی

 

امام جمعه موقت شهرکرد فرموده‌اند :"رسم شده که تصاویر زنان جوان را روی اعلامیه و سنگ قبر حک می‌کنند؛ در مملکت اسلامی این کار را نمی‌کنند چرا که مزار مرحومین باید دارای رعایت شرعیات باشد و این کار دور از شأن مسلمانان است !!.."

یکی از دانش آموزان در کلاس مطالعات که بحث حجاب و عفاف پیش آمده بود از دبیر خود پرسیده بود: ببخشید خانم! میشه فلسفه حجاب رو برای ما تشریح کنید و بگین به چه دلیل یک دختر خانم باید محجبه باشد ؟؟دبیر محترم در جواب گفته بود:" حجاب آوای ملکوتیِ ارزشمندی و بی‌نیازی یک زن است."

 دانش آموز کمی مکث کرده بود و دوباره گفته بود:"ببخشید من متوجه نشدم ....!دبیر اضافه کرده بود: ببین عزیزم !

زن با حجاب مثل گوهری در صدف است . دانش آموز که یا اصرار داشت ته و توی قضیه را در بیاورد یا قصد آزار معلم را داشت باز خود را به نفهمیدن زده بود !! دبیر گرامی که ظاهرا خودش هم واقعاً چیزی از فلسفه حجاب نمی‌دانست و یک مشت شعار برای روز مبادا حفظ کرده بود  ادامه داد :"عزیزم شما اگه محجبه باشید آدم‌های بیمار جامعه به شما کاری ندارند و آزاری به شما نمی‌رسونند .. !

دانش آموز احتمالاً می‌خواست مثال نقض بیاورد که بسیار اتفاق می‌افتد آدم‌های مریض برای خانم‌های محجبه هم مزاحمت ایجاد می‌کنند اما دانش آموز دیگری از گوشه دیگر کلاس فرصت را از او گرفت و گفت :"اجازه خانم پس اشکالی ندارد که خانمی که فوت کرده عکس بی‌حجابش را در اعلامیه یا سنگ قبرش استفاده کنند ؟؟!

چون مرحومه‌ها نیازی به محافظت و این حرف‌ها ندارند..!!....

 ما با نسلی مواجه هستیم که در واقعیت ملموس زندگی می‌کنند. دلایل قابل فهم و متقاعد کننده می‌طلبند .شعار و شعر و استعاره و قطعه ادبی و کلی‌گویی مجابشان نمی‌کند ؛استدلال و برهان عقلی درخواست می‌کنند . قصد من مخالفت با اصل حجاب نیست چرا که از وقتی به بلوغ فکری و استقلال ذهنی رسیدم بی‌توجه به اینکه کدام بزرگوار در وجوب حجاب چه فرموده‌اند آن را به عنوان یک باید اخلاقی پذیرفته ام .

 من نه به دلیل اینکه "حجاب شمیم بی‌نیازی زن و آوای ملکوتی وجود اوست" بلکه به این خاطر که فکر می کنم "پوشش یک خانم باید به گونه‌ای باشد که در نگاه دیگران بیانگر وقار و شخصیت او باشد و نه نمایانگر جنسیت او "پوشش مناسبِ دلخواه خودم را دارم.

اما جناب امام جمعه شهرکرد! لطفاً به من و هم نسلان من ،به نسل آلفا و امگا و زد و همه کسان دیگر بگویید و توضیح دهید درج عکس مرحومه در اعلامیه دقیقاً چه مفسده ای دارد و ترک آن چه ضرورتی دارد ؟ و حکاکی عکس یک مرحومه بر سنگ قبر او  چه مغایرتی با شأن جامعه اسلامی دارد ؟؟


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو