شبکه من و تو برمیگردد !!

کد خبر: 1589-21123 گروه: یادداشت
1402/11/23 15:10
شبکه من و تو برمیگردد !!

طهماسبی

کمتر کسی را سراغ دارم که از تعطیلی شبکه من و تو خبر نداشته باشد ، شبکه ای که مشخص نشد منابع مالی آن چگونه و توسط چه کسانی تامین میشد و حامیانش چه کسانی بودند .

بعنوان یک فعال رسانه ای که بیشتر شبکه های فارسی زبان خارجی را رصد می‌کند اعتراف میکنم من و تو با حدود صد نفر و با یک شبکه ۲۴ ساعته ، نسل هایی را تربیت کرد و فرهنگی را در کشور پایه گذاری نمود که نه صدا و سیما و نه منابر و نه مدارس و هیچ کس دیگر توان تغییر دادن آنها را ندارد .

من و تو با برنامه های جذاب و جوان پسند و با هزینه بسیار کم نسبت به صدا و سیما ، میلیون ها نفر را جذب خودش کرد در حالی که صدا و سیمای ما دقیقا عکس آن ، روی پیران سالخورده در آستانه مرگ سرمایه گذاری می‌کند!

من و تو چنان نسل جوان ما را تربیت کرد که اگر اشتباه نگفته باشم و به کسی برنخورد تفکرات تاثیر گرفته از این شبکه ، ریشه دوانده و دیر یا زود میوه اش به ثمر خواهد نشست و تنش هایی را در جامعه ایجاد خواهد کرد .

اگر از بخش خبری آن صرف نظر کنم که کاملا یکسویه اخبار را منتشر و مُبلغ جدی پهلوی ها بود ولی با برنامه هایی همچون بفرمایید شام ، شعر یادت نره ، مسابقات و  ... خانواده ها را چنان مجذوب خود کرده بود که بسیاری پای این شبکه میخکوب می‌شدند و از تعطیلی آن ناراحت هستند !

تا الان که چند روزی از تعطیلی این شبکه می‌گذرد هیچ برنامه تحلیلی و آسیب شناسی را ندیدم که در خصوص من و تو انجام شود که چرا صدا و سیما در مقابل یک شبکه تسلیم بود و هر روز مجبور میشد پاسخگوی حواشی انتشار اخبار جعلی آنان باشد .

آنچه مسئولین ما یاد گرفته اند و شاهکار خودشان می‌دانند این است که با خوشحالی و تمسخر آمیز بگویند دیدید آنها رفتند و ما ماندیم ، آنها ریشه نداشتند ولی ما ریشه داریم و چرندیات دیگر !!

اما نمی‌فهمند من و تو کار خودش را کرد و رفت ، من و تو رفت که قدرتمندتر از قبل بازگردد ، من و تو ضعف های شما را شناخت و از همانجا ضربه اش را زد و رفت !

هدف ام تعریف و تمجید از شبکه من و تو نیست با اینکه  برخی برنامه های آن را دنبال میکردم ولی میخواهم بگویم الان که این شبکه نیست چرا مسئولین ما بفکر آسيب شناسی آن نیستند ؟  چرا برنامه ها و سریال هایی را تولید نمی‌کنند که مورد پسند جوانان باشد ؟ چرا یک تحقیق نمی‌کنند ببینند مشکل کار از کجاست که تعداد کارکنان من و تو که تعدادشان از کارکنان صدا و سیمای چهارمحال کمتر بود توانست ده‌ها شبکه استانی و کشوری ما را با چندین هزار نیرو در نوردد و پشت سر گذارد ؟!!

میخواهم بگویم ؛

چرا از آسيب شناسی واقع بینانه در این مملکت می‌ترسیم ،  چرا دائم خودمان را به کوچه علی چپ می‌زنیم و تحلیل های بچگانه تحویل جامعه می‌دهیم ؟ چرا بفکر همبستگی اجتماعی و ساختن اعتماد از دست رفته نیستیم ؟ چرا اعتراف نمیکنیم که شکست خوردیم و برنامه ای برای جبران شکست خود نداریم ؟ چرا شفاف نمی‌گوییم چه شد بزرگان هنر و اندیشه و قلم و خبر به حاشیه رفته اند ؟ چرا حالا از نبود من و تو استفاده نمی‌کنیم ؟ چرا شبکه ای قوی با حضور متخصصین و اهل فن درست نمی‌کنیم تا مخاطبان را جذب کند ؟  چرا از آزادی بیان دفاع نمی‌کنیم تا شهروند خبرنگاران  من و تو را به خود جذب کنیم ؟ چرا مرجع رسانه ای را به داخل منتقل نمی‌کنیم که مردم ما اخبار را از شبکه های داخلی در کوتاهترین زمان دریافت کنند ؟

نکته آخر اینکه ؛

اگر می‌گویید من و تو سیاه نمایی می‌کرد ،  حالا که دیگر نیست ، پس شما سفید نمایی کنید ، صدا و سیما را ملی کنید ذائقه اکثریت مردم را بپذیرید قبل اینکه من و تو دیگری شروع بکار کند که قطعا خواهد کرد ! من و تو تعطیل نشد ماموریتش تمام شد !

آقای رسانه ملی ، چه برنامه ای برای جذابیت برنامه هایتان دارید که جامعه ، دیگر سمت من و تو های بعدی نرود ؟!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو