باز هم ضعف در اطلاع رسانی !!

کد خبر: 1576-21113 گروه: یادداشت
1402/11/13 21:11
باز هم ضعف در اطلاع رسانی !!

طهماسبی

برای چندمین بار است که رهبر معظم انقلاب از ضعف اطلاع رسانی در بیان پیشرفت ها ، اظهار تاسف می‌کنند. 

علاوه بر ایشان ریاست جمهوری و حتی استانداران هم از ضعف در اطلاع رسانی گلایه کرده اند .

ضعف اطلاع رسانی در کشور ما مختص این دولت و آن دولت نیست هر چند این دولت در زمینه های مختلف واقعا نوبر است ! اما وقتی مدیرانی که بویی از سواد رسانه نبرده اند منصوب می‌شوند باید هم در رسانه دچار چالش باشند  !

 

در اخبار و کلیپ هایی که جسته و گریخته منتشر می‌شود عمق فاجعه آنجا نمایان می‌شود که برخی مسئولین در سطح ملی به خبرنگار رسمی صدا و سیما می‌گویند؛ چرا فلان خبر را پخش کردید یا چه لزومی دارد مردم فلان خبر را بشنوند !!

وقتی سطح فکر و تحلیل یک مسئول در کشور در این سطح است باید شاهد باشیم رهبر معظم انقلاب از ضعف اطلاع رسانی گلایه کنند . اینکه گفته شود دولت دستاوردی نداشته یا همیشه عملکرد دولت را مورد نقد قرار داد نهایت بی انصافی است اما وظیفه چه کسی است فضای امن و اطمینان بخش و تعامل با رسانه ها را باز کنند ؟

آیا به غیر از همین مسئولین هستند که می‌توانند رسانه ها را به خود جذب کنند تا هنرمندانه اخبار را در سطح جامعه منتشر کنند ؟

وقتی مسئولی سواد رسانه ای کافی ندارد و بدتر از آن افرادی را بعنوان بازوی رسانه ای خود منصوب می‌کند که هر را از بر تشخیص نمی‌دهند و در طول عمر کاریشان ارتباطی با رسانه نداشته اند مشکل از رسانه هاست یا آن مسئول؟!!

یا وقتی می‌بینیم بجای گفتگو و تعامل با رسانه ها و اهل قلم از آنان شکایت قضایی صورت میگیرد چطور می‌توان انتظار داشت رسانه ها در جهت خواسته مسئولین قلم بزنند و قدم بردارند ؟!

وقتی در این استان دبیر فضای مجازی که از استخوان خرد کرده ها در رسانه و مباحث اطلاع رسانی است درد و دلش بیشتر از رسانه هاست و افسوس می‌خورد که یک طرف زبان گفتگو و تعامل را نمی‌داند باید به عمق فاجعه اطلاع رسانی پی برد !!

معتقدم ؛

برد قطعی مدیران در ارتباط با رسانه است ، فقط انتخابات ریاست جمهوری آینده است که می‌تواند برخی مسئولین را از خواب زمستانی بیدار کند ، عملکرد این دولت تاکنون نشان داده است فاقد خرد در تصمیم گیری و انتصاب شایستگان در مناصب کلیدی است و بدتر از اینکه فهم گفتگو و تعامل با رسانه ها را هم بلد نیستند !

سخن آخر اینکه ؛

مهندسی افکار عمومی جزء مسال مهم این روزهای جهان است که متاسفانه برخی مسئولین ما الفبای آن را هنوز نمی‌دانند ، در آستانه ۴5 ساله شدن انقلاب ، متاسفانه باید گفت انقلاب بزرگترین ضربه را از ضعف و فهم در رسانه خورده است ، وقتی شبکه من وتو با یک کانال تلویزیونی چند ده نفره ،  ده‌ها شبکه تلوزیونی شما را با هزاران نفر و بودجه های هنگفت لوله می‌کند یعنی هنوز در رسانه ضعیف هستید !!

آقای مسئول؛

عدم تعامل با رسانه یعنی خودکشی سیاسی دولت سیزدهم اگر بفهمی !!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو