طرح" جوانی جمعیت "و این همه تاکید بر فرزندآوری !!

کد خبر: 1278-20503 گروه: یادداشت
1402/05/03 23:44

زهرا موسایی

واقعاً نمی‌فهمم و درک نمی‌کنم طرحی این چنین اشتباه ،این همه اصرار چرا ؟؟

این همه مدافع و موکِد چرا ؟؟

در حالی که ما در تامین حداقل‌های رفاهیِ همین میزان جمعیت به وضوح درمانده‌ایم نمی‌فهمم با چه رویی و بر مبنای چه منطقی 

فریادمان بلند است که هرچه می‌توانید بچه بیاورید !!؟

بچه بیاورند که چه ؟؟

حرف‌هایم تکراری است ولی در هر تکراری اثری هست..

 با چه رویی قانون را مطابق میلتان و بر خلاف عقل و منطق بالا و پایین می‌کنید... سن ازدواج را پایین می‌آورید؛ سن بارداری را بالا می‌برید و اصرار دارید زن‌ها هرچه بیشتر بچه بیاورند !!.

بدیهی‌ترین حقوق دختران و زنان این سرزمین را به سادگی ،به وضوح زیر پا می‌گذارید و با زور چماق و به ضرب قانون و حبس و جریمه و شلاق و مجازات، وادارشان می‌کنید بچه بیاورند!!!

" از هر هزار سقط جنین روزانه در ایران فقط یک درصد قانونی است "یعنی در روز هزاران سقط جنین غیرقانونی صورت می‌گیرد ..

یعنی قانون زورکیِ شما نمی‌تواند مانع هزاران زنی بشود که مادر بودنِ زورکی را نمی‌پذیرند و تصمیم به سقط جنین گرفته‌اند .

یعنی با زور و فشار و محدودیت و اجبار نمی‌توان کسی را مادر کرد!!

 دستاورد چنین قوانین ظالمانه‌ای تنها این خواهد بود که روزانه جان هزاران تن از زنان این سرزمین با خطر جدی مرگ مواجه شود...

 طبق قانونی که نمایندگان آگاه و توانمندِ!! مردمِ فلاکت زده ی ما به تصویب رسانده‌اند:" سقط قانونی جنین در شرایطی می‌تواند صورت پذیرد که بر مبنای تشخیص سه پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی باشد" به علاوه رضایت زن و شوهر؛ اما اگر زنی بخواهد سقط جنین انجام دهد و شوهر و پزشک متخصص و پزشکی قانونی نخواهند تصمیم و خواست این زن نه تنها تعیین کننده نخواهد بود که به اندازه پشیزی ارزش نخواهد داشت !!.

"مالکیت زن بر بدن خویش" جوکی است که گاهی یک زن برای خودش ته ذهنش تعریف می‌کند و به آن می‌خندد ...

اینجا مالکیت بدن زن با اولاً شوهر او و پزشکی قانونی و قاضی و نماینده مجلس و پزشک متخصص و بعد در اولویت آخر خودش است .

بر اساس ماده ۵۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" تمامی مراکز درمانی و زایشگاه‌ها موظفند اطلاعات زنانه باردار را در سامانه جامع وزارت بهداشت ثبت کنند و این وزارتخانه نیز مکلف است دسترسی مستقیم به این سامانه را برای :شورای عالی انقلاب فرهنگی"،" ستاد ملی جمعیت "و "سازمان پزشکی قانونی" فراهم کند تا تمامی زنان باردار شناسایی و عبارتی تحت تعقیب قرار بگیرند تا اگر فرزند آنان به هر دلیلی به دنیا نیامد به نهادهای حاکمیتی و قانونی پاسخگو باشد !

این به این معناست که به محض اینکه بارداری زنی به اطلاع مراکز بهداشت و درمان رسید آن زن و احوال بارداری او زیر ذره بین و تحت تعقیب لشکری متشکل از چند وزارتخانه و شورا و ستاد و نهاد و سازمان قرار خواهد گرفت تا دست از پا خطا نکند و چیزی را ...فرزندی را که امانت نزد اوست به سلامت تحویل مقامات بدهد!! او باید بداند که در این میان نقش او صرفا "حامل و زاینده" است و نه هیچ چیز دیگر !!

اما می تواند دلخوش به این باشد که در "روز زن و مادر" برایش از جایگاه متعالی زن و مادر در کائنات و جهان هستی و آسمان و کهکشان‌ها برایش بگویند ......

تمام .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو