شکاف بین مردم و مسئولین !!

کد خبر: 1356-20704 گروه: یادداشت
1402/07/04 18:38
شکاف بین مردم و مسئولین !!

طهماسبی

 

گاهی که از سر اجبار و اقتضائات شغل روزنامه نگاری اخبار را در شبکه های مجازی میبینم از خودم میپرسم آیا این مسیولین واقعا از حال و روز مردم خبر ندارند ؟

نمی‌دانند دغدغه مردم در این شرایط بد اقتصادی چیست ؟ نمی‌دانند مردم در خوراک و پوشاک شان مانده اند ؟  نمی‌دانند مردم دارند جان می‌کَنند تا زنده بمانند ؟ خداوکیلی نمی‌دانند در زیرپوست این شهرها چه خبر است ؟ نمی‌دانند زن و شوهرها صبح تا شب می‌دوند تا شب شکم سیر بر بالین بگذارند ؟ آیا برخی مسئولین ما واقعا نمی‌دانند اولویت های مردم چیست ؟

بگذار شفاف صحبت کنم ؛

شعار زدگی دمار از روزگار مردم درآورده است ، درد این مردم با درد مسیولینش زمین تا آسمان فرق دارد ، محور تفکرات برخی مسئولین بر مدار توهمات القا شده می‌چرخد در حالی که محور تفکرات مردم بر مدار واقعیات اقتصاد و فرهنگ و آن چیزی که روزانه لمس میکنند.

از نگاه برخی مسئولین ، مملکت گل و بلبل و در اوج شکوفایی است در حالی که از نگاه مردم ، مملکت در قعر چاه و دره ویرانی و بی مسیولیتی .

دغدغه برخی مسئولین پوشیدن پیراهن یقه آخوندی یا دیپلمات است در حالی که دغدغه مردم وصله پینه کردن پیراهن و شلوار سال‌های قبل است ، دغدغه برخی مسئولین حضور در مهمانی های مرتبط با اقتضائات شغلی است در حالی که دغدغه مردم نرفتن و برگزار نکردن مهمانی بدلیل مشکلات مالی است .

نمیدانم مسئولین ما گزارشات تکان دهنده مرکز پژوهش های مجلس یا مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌خوانند یا نه ؟! که اگر می‌خواندند حتما بازخوردی در نگاه و تفکر آنان بوجود می‌آورد و الا می‌فهمیدند سیاست و فرهنگ یک جامعه را نمی‌توان با دستور العمل و بخشنامه تغییر داد که اگر می‌شد با انبوه بخشنامه ها در این چند دهه مشکلات عمیق اقتصادی و سیاسی و فرهنگی حل شده بود  !

 

سخنم را طولانی نکنم ؛

آنچه ما عوام در کف جامعه می‌بینیم فاصله عمیق بین مردم و مسئولین است ، فاصله طبقاتی فقیر و غنی که دیگر از شکاف هم گذشته است ، تعصبات و تفکرات متحجرانه برخی مسئولین و فرهنگ تغییر کرده مردم است .

جان کلام اینکه ؛ تا برخی مسئولین این مملکت عینک دودی را از خودشان دور نکنند و از حلقه محافظین فاصله نگیرند نمی‌توانند مشکلات مردم را ببينند و درک درستی از خواسته های اکثریت جامعه و نسل جدید داشته باشند و وضعیتی می‌شود که می‌بینیم ، مسئولین راه خودشان را می‌روند و مردم هم راه خودشان  !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو